Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Παρασκευή 5 Νοεμβρίου 2010

Αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες σε ΗΠΑ και Βρετανία φέρνει η κρίση

Στροφή των καταναλωτών στην κηπουρική, την καλλιέργεια λαχανικών και φρούτων για προσωπική κατανάλωση και την αποταμίευση, καθώς και την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων φέρνει η οικονομική κρίση.
Σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές και οικονομικές συνήθειες των ανθρώπων διαπιστώνει πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Mintel.
Υπό τους τίτλους «Ετοιμαστείτε για τα χειρότερα», «Κράτος Κήπος» και «Το Μεγάλο Ζήτημα», η Mintel έδειξε πως μία ανανεωμένη έμφαση στην πρόληψη μπορεί να οδηγήσει τους καταναλωτές να σκέφτονται αμυντικά για όλα τα θέματα που αφορούν τα χρήματα στη ζωή τους, ακόμη και για την προέλευση του φαγητού τους, τι περιέχει και πόσο έφαγαν.
«Προτεραιότητα του 43% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο για φέτος είναι να αποταμιεύσουν χρήματα για τους δύσκολους καιρούς. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 15% σε σχέση με πέρυσι» αναφέρεται στην έκθεση. «Στις ΗΠΑ το 1/3 των καταναλωτών δήλωσαν ότι χρησιμοποιούν χρεωστικές κάρτες αντί πιστωτικών. Μάλιστα, οι συναλλαγές χρεωστικές αναμένεται να αυξηθούν κατά 60%.
Αυξάνεται η ζήτηση για καλλιέργεια λαχανικών
Υπό τον τίτλο «Κράτος Κήπος» η Mintel σημειώνει ότι θα αυξηθεί η ζήτηση και η πώληση σπόρων καθώς μεγαλώνει η αγάπη των σύγχρονων κατοίκων των πόλων για την κηπουρική και η επιθυμία τους για φρέσκα οργανικά προϊόντα.
Στις ΗΠΑ το 26% των χρηστών του Διαδικτύου αγόρασε πέρυσι σπόρους λαχανικών, το 19% αγόρασε λιπάσματα για λαχανικά και λουλούδια και το 27% θέλει να καλλιεργήσει λαχανικά στο σπίτι του.
Ένας στους πέντε Βρετανούς καταναλωτές έχουν καλλιεργούν τα δικά τους φρούτα και λαχανικά, ενώ η λίστα αναμονής για τα δημόσια αστικά αγροτεμάχια στη Βρετανία έχει αυξηθεί κατά 20% μέσα στο 2010.
«Το 2011 αναμένεται να επωφεληθούν ο αγροτουρισμός και η κηπουρική, ενώ η αύξηση των τιμών στα τρόφιμα και τα προϊόντα θα οδηγήσει στην κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων σπόρων» υπογραμμίζεται στην έκθεση.
www.kathimerini.gr

Σχόλιο: για αυτό οι μεγάλες εταιρείες σποροπαραγωγής πάνε, μέσω των πιστοποιήσεων των σπόρων, να ελέγξουν πλήρως τη σποροπαραγωγή για να μη υπάρχει η δυνατότητα να κρατά κανείς σπόρο μόνος του για την επόμενη χρονιά. Ο ερασιτέχνης αγρότης-σε σχέση με τον επαγγελματία- πολύ δύσκολα μπορεί να αποεξαρτηθεί από αυτές, εκτός και αν το κίνημα για τη διατήρηση των ντόπιων σπόρων μπορέσει να επεκταθεί και στους καταναλωτές "κηπουρούς του ελεύθερου χρόνου".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου