Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2011

Αντιδράσεις για τις περικοπές δρομολογίων του ΟΣΕ σε Καρδίτσα και Τρίκαλα


-Οι Σύλλογοι Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας και Τρικάλων καταγγέλουν πως αυτή η απόφαση καταδικάζει τους Δυτικοθεσσαλούς πολίτες να μην έχουν τρένο Καταργήσεις δρομολογίων και σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων καθιερώνονται από την 1η Ιανουαρίου 2011 στον ΟΣΕ, βάσει του νόμου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση του Οργανισμού. Στο πλαίσιο αυτό αναστέλλονται ή καταργούνται δρομολόγια τρένων στη Θεσσαλία και γενικότερα στη Βόρεια Ελλάδα,την Πελοπόννησο, ενώ τα εισιτήρια θα αγγίξουν τις τιμές των εισιτηρίων των ΚΤΕΛ.
Οι αλλαγές αυτές τέθηκαν επί τάπητος σε εκδήλωση σε ξενοδοχείο της πόλης των Τρικάλων( που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη το βράδυ) στην οποία παραβρέθηκαν και μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας, με επικεφαλής τον Πρόεδρό τους, Κώστα Αντωνίου.
Εκεί, κλήθηκαν και πολιτικοί του Νομού Τρικάλων, από τους οποίους ζητήθηκε να πιέσουν την Κυβέρνηση, να αρθεί αυτή η απόφαση που καταδικάζει τους Δυτικοθεσσαλούς πολίτες να μην έχουν τρένο.
Από την επόμενη εβδομάδα κόβονται όλα τα ανταποκρινόμενα δρομολόγια προς την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη. Απομένει μόνο ένα δρομολόγιο νυχτερινό για Αθήνα και ένα για Θεσσαλονίκη.
«Δεν είμαστε διατεθειμένοι σε καμιά περίπτωση να επιτρέψουμε σε αυτούς που για δεκαετίες ολόκληρες λεηλάτησαν οικονομικά τον ΟΣΕ για να εξαγοράζουν ψήφους, για να κρύβουν το δημόσιο χρέος και για να χρηματοδοτούν τα σκάνδαλα, να παρουσιάζονται ως οι αρχάγγελοι της εξυγίανσης του Οργανισμού, την ίδια στιγμή που καταστρέφουν εκ θεμελίων ότι σιδηροδρομικό δημιούργησε ο λαός μας τα προηγούμενα 150 χρόνια», αναφέρθηκε στην εκδήλωση.
Μετά τις πρόσφατες εξελίξεις και αναμένοντας την κοινοποίηση της σχετικής εγκυκλίου για να προβεί σε περαιτέρω ενέργειες(την οποία δεν έχουν λάβει ακόμη στον ΟΣΕ της Καρδίτσας με αποτέλεσμα η έκδοση εισιτηρίων να γίνεται κανονικά ακόμη και για δρομολόγια του Ιανουαρίου) ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Καρδίτσας τονίζει πως πρόκειται για ένα σχέδιο συρρίκνωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου που δεν αποβλέπει στον εκσυγχρονισμό αλλά αντίθετα θα συμβάλλει στην κατάργηση του κοινωνικού χαρακτήρα του Ο.Σ.Ε. η οποία ουσιαστικά θα είναι εις βάρος των πολιτών και κυρίως για τον κόσμο της ελληνικής περιφέρειας που θα χάσει έναν «σύμμαχο» στην αναπτυξιακή της προσπάθεια.
Υποστηρίζουν πως " η Δυτική Θεσσαλία και ο Νομός Καρδίτσας ειδικότερα έχει συνδεθεί ιστορικά με το Σιδηρόδρομο που για δεκαετίες δίνει διέξοδο στην οδική απομόνωση της περιοχής μας, αποτελώντας αγαπημένο μέσο μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών για τους συμπολίτες, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην τοπική ανάπτυξη. Γενικότερα, ο σιδηρόδρομος είναι γνωστό ότι έχει διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας μας και ιδιαίτερα της περιφέρειας. Για πολλές δεκαετίες όμως, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, ουσιαστικά εγκαταλείφθηκε, χωρίς επενδύσεις και αναπτυξιακό σχέδιο.
Ωστόσο, κυρίως χάρη στις άοκνες προσπάθειες του προσωπικού του ΟΣΕ, αλλά και την αγάπη των επιβατών για τα τρένα, ο σιδηρόδρομος κρατήθηκε στη ζωή και εξυπηρετούσε και τις πιο απόμακρες περιοχές της πατρίδας μας και τους συμπολίτες μας με τα μεγαλύτερα οικονομικά προβλήματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σήμερα κινούνται με το μισό προσωπικό, απ’ ότι πριν μια δεκαετία, πολύ περισσότερα τρένα.
Στη δεκαετία του 1990 ξεκίνησε με τη στήριξη της Ε.Ε. ένα σοβαρό αναπτυξιακό πρόγραμμα, το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη και το οποίο δημιούργησε ελπίδες και προσδοκίες, ότι επιτέλους θα αποκτήσει και η χώρα μας ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Πρέπει όμως να είμαστε ειλικρινείς. Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι στην παρούσα συγκυρία με τα οικονομικά προβλήματα της χώρας και την εμπλοκή του Δ.Ν.Τ., την οικονομική κατάσταση του ΟΣΕ, αλλά και τα σχέδια που υπάρχουν από την προηγούμενη ηγεσία του ( που κατά πάσα πιθανότητα υιοθετούνται από τη σημερινή,) διακυβεύονται πολλά για το παρόν και το μέλλον του σιδηροδρόμου στην περιοχή μας".
Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τις αρχές του νέου έτους αναστέλλονται προσωρινά ή διακόπτονται τα δρομολόγια στις γραμμές:
* Αθήνα-Αλεξανδρούπολη-Αθήνα*Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Θεσσαλονίκη*Λάρισα-Καλαμπάκα-Λάρισα
*Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα-Πάτρα*Καλαμάτα-Μεσσήνη-ΤΕΙ-Καλαμάτα*Κόρινθος-Τρίπολη-Ναύπλιο-Κόρινθος*Θεσσαλονίκη-Σκόπια-Βελιγράδι-Θεσσαλονίκη*Θεσσαλονίκη-Σόφια-Βουκουρέστι-Θεσσαλονίκη* Θεσσαλονίκη - Κωνσταντινούπολη - Θεσσαλονίκη
Επίσης, θα λειτουργήσουν λεωφορειακές γραμμές, εφόσον υπάρχει ζήτηση
Σε ό,τι αφορά τα καταργηθέντα δρομολόγια, στην ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρεται ότι θα αξιολογηθούν για να ενταχθούν και πάλι στο δίκτυο, με την ανάπτυξη θεματικών τρένων προσανατολισμένων σε στοχευμένες ομάδες επιβατών (π.χ. σχολικές εκδρομές σε Ναύπλιο και Φλώρινα), όπως και τουριστικές διαδρομές σε Θρησκευτικούς και Πολιτιστικούς προορισμούς.
Όσον αφορά στην τιμολογιακή πολιτική, η τιμή των κοινών αμαξοστοιχιών θα αγγίζει τις τιμές των αντίστοιχων δρομολογίων του ΚΤΕΛ.
Ενδεικτικά, η τιμή στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Καλαμπάκα από 8,90 διαμορφώνεται στα 15 ευρώ, τη στιγμή που η τιμή του ΚΤΕΛ για το αντίστοιχο δρομολόγιο είναι 17 ευρώ. Το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διαμορφωθεί στα 39 ευρώ, παρόμοια με το ΚΤΕΛ. Για τα Inter City η τιμή στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη από 36,30 ευρώ διαμορφώνεται στα 55,20 ευρώ, με χρόνο ταξιδιού λιγότερο των 5 ωρών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου