Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Δημιουργούνται ξανά συνεταιριστικά σούπερ-μάρκετ

Από το tvxsteam:

Επανέρχονται στο προσκήνιο, μετά από σχεδόν δεκαπέντε χρόνια, τα συνεταιριστικά σούπερ μάρκετ, με στόχο την πώληση ελληνικών ποιοτικών αγροτικών προϊόντων που παράγονται σε συνεταιριστική βάση και θα έχουν ανταγωνιστικές τιμές. Τα δύο πρώτα θα ανοίξουν στην Αττική (Νίκαια, Αργυρούπολη) και στη συνέχεια θα ανοίγει ένα κάθε μήνα στην επαρχία, ώστε ως το τέλος του 2011 να λειτουργούν συνολικά δεκαπέντε.
Ύστερα από μια περίοδο άνθησης την δεκαετία του '90, οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί που είχαν φτάσει να έχουν περισσότερα από 250 σούπερ μάρκετ, «βούλιαξαν» στον έντονο ανταγωνισμό των πολυεθνικών σούπερ μάρκετ και στις εγγενείς τους δυσκολίες (κακοδιαχείριση, έλλειψη στελεχών, εσωτερικούς ανταγωνισμούς, κομματικοποίηση κλπ), όπως αναφέρει δημοσίευμα του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Ξεκίνησαν ως καταναλωτικοί συνεταιρισμοί προχώρησαν στη φίρμα COOP επιδιώκοντας τεχνογνωσία από ευρωπαϊκούς καταναλωτικούς συνεταιρισμούς, και έφτασαν στην επωνυμία «Ελληνική Διατροφή». Οι περισσότεροι αυτοδιαλύθηκαν μέσα σε σκάνδαλα.
Τώρα επανέρχονται έχοντας πλέον την στήριξη της κορυφαίας συνεταιριστικής οργάνωσης ΠΑΣΕΓΕΣ. Συγκεκριμένα, πρόσφατα συστάθηκε μία ανώνυμη εταιρία στην οποία μετέχουν η Ελληνική Διατροφή και δεκατρείς Ενώσεις υπό την ΠΑΣΕΓΕΣ και ιδιώτες. Στο μετοχικό της κεφάλαιο που ανέρχεται σε 1,5 εκατ. ευρώ, μετέχουν κατά 65% οι συνεταιρισμοί και κατά 35% οι ιδιώτες. Η εταιρία αυτή θα διατηρήσει τον τίτλο Ελληνική Διατροφή, άλλα τα σούπερ μάρκετ που θα ιδρύσει, θα φέρουν τον διακριτικό τίτλο «Επιλογή».
Σ' αυτή τη φάση, στο σχήμα αυτό μετέχουν οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις ΣΚΟΣ, ΑΣΚΤΕ, Τυχερού Έβρου, η Τρίκκη, η ΕΒΟΛ, ο Α.Σ. Χαλάστρας και οι ΕΑΣ, Σητείας, Μεσσηνίας, Καβάλας, Λαμίας, Έβρου, Φλώρινας και Τιρνάβου.

Σχόλιο: ακριβώς επειδή λειτούργησαν σαν παραδοσιακοί συνεταιρισμοί με όλα τα προβλήματα που αναφέρονται και πιο πάνω, και στη συνέχεια εξελίχθηκαν και σε εταιρεία σουπερμάρκετ, έχασαν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και έτσι δεν μπορούσαν πια να ανταγωνισθούν τα πολυεθνικά σουπερμάρκετ. Τι θα εξασφαλίσει την νέα εταιρεία από το δρόμο της παλιάς; Οι συνεταιριστικές ενώσεις-μέτοχοι και η ΠΑΣΕΓΕΣ; Μα αυτές έχουν τα ίδια προβλήματα διαφάνειας και εκπροσώπησης, που είχαν και οι καταναλωτικοί συνεταιρισμοί προτού καταρρεύσουν. Η λύση -και στη περίοδο της κρίσης, αλλά και γενικότερα- δεν είναι τα συνεταιριστικά σουπερμάρκετ(παλιάς κοπής), ανταγωνιστικά στην οικονομία της αγοράς, αλλά τα δίκτυα παραγωγών-καταναλωτών στα πλαίσια της κοινωνικής οικονομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου