Η Arundhati Roy, η οποία έγινε παγκοσμίως γνωστή για το μυθιστόρημά της "Ο Θεός των μικρών πραγμάτων" στο τέλος της δεκαετίας του '90, εδώ και μήνες, έχει επιστρέψει στη δημοσιότητα στην Ινδία. Βρίσκεται τακτικά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και είναι συνεχώς στην τηλεόραση, όπου όμως συχνά τη χλευάζουν, αλλά αυτή δεν το βάζει κάτω.
Η Roy έχει προκαλέσει το σεβασμό, ακόμη και πολλών επικριτών της, επειδή αυτό το χρόνο, παρενέβη στα μεγάλα ζητήματα της Ινδίας όσο κανένας άλλος με τόσο ουσιαστικό τρόπο. Γι’ αυτό το λόγο διώκεται μάλιστα από το δικαστήριο.
ΗRoy πέρασε -στην αρχή της χρονιάς- πολύ καιρό στη ζούγκλα, κοντά στους μαοϊκούς αντάρτες που κατηγορούνται από το Ινδικό κράτος για τρομοκρατία. Έγραψε επανειλημμένα ότι οι μαοϊκοί δεν είναι τρομοκράτες. Επεσήμανε ότι πολλοί Μαοϊκοί είναι ιθαγενείς και ότι δεν έχουν άλλη επιλογή για να υπερασπιστούν τον απειλούμενο πολιτισμό τους. Και βρήκε ανταπόκριση στις απόψεις της. Στο τέλος, η κυβέρνηση-που μέχρι τότε είχε μόνο μια στρατιωτική στρατηγική αντιμετώπισής τους- αποφάσισε να εφαρμόσει νέα κοινωνικο-οικονομικά μέτρα βοήθειας για τις κατεχόμενες από τους αντάρτες περιοχές. Η αλλαγή αυτή της κυβερνητικής ταχτικής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην Roy, η οποία με συνέπεια θέτει τα ζητήματα που η ινδική δημοσιότητα αντιμετωπίζει με αξιοθρήνητο τρόπο.
Δεύτερο μεγάλο θέμα στο οποίο παρενέβη είναι το Κασμίρ, στο οποίο ξέσπασε τον Απρίλιο μια νέα Ιντιφάντα-εμπνευσμένη από το νεολαιίστικο κίνημα.
Κανείς στην Ινδία δεν το παρακολούθησε από κοντά. Και πάλι, οι νέοι άνθρωποι στο Κασμίρ αντιμετωπίζονταν από την επικρατούσα άποψη, μόνο σαν τρομοκράτες εκπαιδευμένοι από το Πακιστάν. Αλλά σχεδόν κάθε Ινδός, που σκέφτεται ήρεμα για το Κασμίρ, γνωρίζει βαθειά μέσα στην καρδιά του ότι αυτό δεν είναι αλήθεια.
Η Roy ήταν η μοναδική που το έκφρασε προς τα έξω: ότι το Κασμίρ είναι ακόμα –όσον αφορά στην εθνική αυτοδιάθεση-αμφιλεγόμενο τμήμα της χώρας. Ότι οι κάτοικοι του Κασμίρ θέλουν άλλη "ελευθερία" από εκείνη που τους προσφέρει η Ινδία.
Για αυτές τις δηλώσεις της, της έχουν τώρα απαγγελθεί κατηγορίες για «στασιασμό-ανταρσία». Με τη δικαστική όμως οδό, από τις 6 Ιανουαρίου 2011, θα της δοθεί η ευκαιρία να κάνει ακόμα παραπέρα γνωστές τις απόψεις της πάνω στο «καυτό» για τους Ινδούς θέμα του Κασμίρ.
Πηγή: taz
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου