Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

Ο σεβασμός για τη μαχητική Arundhati Roy, που υπερασπίζεται αντάρτες στην Ινδία

Η Arundhati Roy, η οποία έγινε παγκοσμίως γνωστή για το μυθιστόρημά της "Ο Θεός των μικρών πραγμάτων" στο τέλος της δεκαετίας του '90, εδώ και μήνες, έχει επιστρέψει στη δημοσιότητα στην Ινδία. Βρίσκεται τακτικά στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και είναι συνεχώς στην τηλεόραση, όπου όμως συχνά τη χλευάζουν, αλλά αυτή δεν το βάζει κάτω.
Η Roy έχει προκαλέσει το σεβασμό, ακόμη και πολλών επικριτών της, επειδή αυτό το χρόνο, παρενέβη στα μεγάλα ζητήματα της Ινδίας όσο κανένας άλλος με τόσο ουσιαστικό τρόπο. Γι’ αυτό το λόγο διώκεται μάλιστα από το δικαστήριο.
ΗRoy πέρασε -στην αρχή της χρονιάς- πολύ καιρό στη ζούγκλα, κοντά στους μαοϊκούς αντάρτες που κατηγορούνται από το Ινδικό κράτος για τρομοκρατία. Έγραψε επανειλημμένα ότι οι μαοϊκοί δεν είναι τρομοκράτες. Επεσήμανε ότι πολλοί Μαοϊκοί είναι ιθαγενείς και ότι δεν έχουν άλλη επιλογή για να υπερασπιστούν τον απειλούμενο πολιτισμό τους. Και βρήκε ανταπόκριση στις απόψεις της. Στο τέλος, η κυβέρνηση-που μέχρι τότε είχε μόνο μια στρατιωτική στρατηγική αντιμετώπισής τους- αποφάσισε να εφαρμόσει νέα κοινωνικο-οικονομικά μέτρα βοήθειας για τις κατεχόμενες από τους αντάρτες περιοχές. Η αλλαγή αυτή της κυβερνητικής ταχτικής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην Roy, η οποία με συνέπεια θέτει τα ζητήματα που η ινδική δημοσιότητα αντιμετωπίζει με αξιοθρήνητο τρόπο.
Δεύτερο μεγάλο θέμα στο οποίο παρενέβη είναι το Κασμίρ, στο οποίο ξέσπασε τον Απρίλιο μια νέα Ιντιφάντα-εμπνευσμένη από το νεολαιίστικο κίνημα.
Κανείς στην Ινδία δεν το παρακολούθησε από κοντά. Και πάλι, οι νέοι άνθρωποι στο Κασμίρ αντιμετωπίζονταν από την επικρατούσα άποψη, μόνο σαν τρομοκράτες εκπαιδευμένοι από το Πακιστάν. Αλλά σχεδόν κάθε Ινδός, που σκέφτεται ήρεμα για το Κασμίρ, γνωρίζει βαθειά μέσα στην καρδιά του ότι αυτό δεν είναι αλήθεια.
Η Roy ήταν η μοναδική που το έκφρασε προς τα έξω: ότι το Κασμίρ είναι ακόμα –όσον αφορά στην εθνική αυτοδιάθεση-αμφιλεγόμενο τμήμα της χώρας. Ότι οι κάτοικοι του Κασμίρ θέλουν άλλη "ελευθερία" από εκείνη που τους προσφέρει η Ινδία.
Για αυτές τις δηλώσεις της, της έχουν τώρα απαγγελθεί κατηγορίες για «στασιασμό-ανταρσία». Με τη δικαστική όμως οδό, από τις 6 Ιανουαρίου 2011, θα της δοθεί η ευκαιρία να κάνει ακόμα παραπέρα γνωστές τις απόψεις της πάνω στο «καυτό» για τους Ινδούς θέμα του Κασμίρ.

Πηγή: taz

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου