Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Γενικό ξεπούλημα - το αφεντικό τρελάθηκε

Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ

Πωλητήριο στα λαχεία, αλλά και σε 15 ακίνητα-φιλέτα του Δημοσίου, αποφάσισε η διυπουργική αποκρατικοποιήσεων. Επισφράγισε τη fast track διαδικασία αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και ενέκρινε τη δημιουργία ειδικής γραμματείας, αλλά και ανώνυμης εταιρείας αξιοποίησης των ακινήτων.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν μετά τη συνάντηση οι υπουργοί, με επικεφαλής τον Γ. Παπακωνσταντίνου, δεν υπάρχει κουβέντα για τη ρητή «εντολή» της τρόικας να πωληθεί η συμμετοχή του Δημοσίου στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και την Αττικής, η οποία βάζει στο ράφι της Ιστορίας τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες περί ισχυρού κρατικού τραπεζικού πυλώνα.
Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων διευρύνθηκε από την είσοδο των κρατικών λαχείων, του Ιπποδρόμου, αλλά και από την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, για τις οποίες υπήρξαν το προηγούμενο διάστημα ενστάσεις από το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Η διυπουργική αποφάσισε τη μετοχοποίηση ή την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό), σε ένα οργανισμό που μόνο έσοδα απέφερε στο Δημόσιο και μάλιστα με χαμηλό κόστος. Σημειώνεται ότι έχει προηγηθεί η προείσπραξη εσόδων από τις εταιρείες διαχείρισης των λαχείων, ενώ τώρα το Δημόσιο επανέρχεται, προχωρώντας σε μερική αποκρατικοποίηση. Στον ΟΔΙΕ (Ιππόδρομος) αναμένεται να προχωρήσουν σε αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή, παράλληλα με τη θέσπιση νέων κανόνων στο στοίχημα.
Η υπόλοιπη ατζέντα περιλάμβανε την πώληση της συμμετοχής του Δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας, επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, και αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ). Επίσης, θα εξεταστούν οι επιλογές για τη βιομηχανία ΛΑΡΚΟ και η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ.
Αναφορά γίνεται στο διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, στην είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης, με αρχή από το Καστέλι και το «Ν. Καζαντζάκης» στην Κρήτη.
Αποφασίστηκε επίσης η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ, η επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στις Αττική Οδό και Εγνατία Οδό, η είσοδος στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ, η αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος, η αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα και συμβάσεις παραχώρησης για περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων και εκατοντάδες μαρίνες.


Πάει και το Ελληνικό
* Από το Ελληνικό ξεκίνησε ο νόμος του fast track. Οι υπουργοί αποφάσισαν, με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, την ένταξη στο νόμο του υπουργείου Επικρατείας: τη συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε., στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της, και χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίηση της έκτασης.
Η διυπουργική αποφάσισε επίσης τη συγκρότηση Γενικής Γραμματείας Αξιοποίησης Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας στο υπουργείο Οικονομικών, η οποία θα εποπτεύει τις κτηματικές υπηρεσίες, τα εθνικά κληροδοτήματα και την περιουσία φορέων του Δημοσίου και τη δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του Δημοσίου με τη μορφή Α.Ε.
Επίσης, αποφασίστηκε η συγκρότηση ομάδων για την άρση των διοικητικών εμποδίων και την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων.

http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=17/12/2010&id=233865

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου