Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου 2011
Υψηλά επίπεδα ραδιενέργειας στα σχολεία της Φουκουσίμα
Με ραδιενέργεια ξεκινάει η σχολική χρονιά στη Φουκουσίμα, καθώς όπως έδειξαν μετρήσεις της Greenpeace σε σχολεία της πόλης, τα επίπεδα ραδιενέργειας ξεπερνούν τα διεθνή όρια ασφαλείας. Η Greenpeace κάλεσε τον νέο πρωθυπουργό της χώρας, Γιοσιχίκο Νόντα, να αναβάλει την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε κανένας γονιός να μην αναγκαστεί να επιλέξει ανάμεσα στη μόρφωση και την υγεία του παιδιού του.
Οι μετρήσεις της Greenpeace διενεργήθηκαν στις 17, 18 και 19 Αυγούστου, λίγες μέρες δηλαδή πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς την 1η Σεπτεμβρίου, σε ένα γυμνάσιο, ένα νηπιαγωγείο και ένα παιδικό σταθμό, καθώς και άλλους δημόσιους χώρους στην πόλη της Φουκουσίμα. Τα αποτελέσματα έδειξαν επίπεδα ραδιενέργειας έως 1,5 µικροσιβέρτ/ώρα 1 μέτρο από το έδαφος σε ένα σχολείο όπου ήδη είχαν γίνει εργασίες απορρύπανσης από τις αρχές, και έως 2 μικροσιβέρτ/ώρα 1 μέτρο από το έδαφος σε ένα πάρκο στο κέντρο της πόλης. Οι μετρήσεις αυτές καταδεικνύουν ότι οι εργασίες απορρύπανσης από τις αρχές δεν είναι επαρκείς για την προστασία της υγείας των παιδιών στην περιοχή.
Σε πολλές περιοχές όπου έχουν ήδη γίνει εργασίες απορρύπανσης από τις αρχές, τα επίπεδα ραδιενέργειας παραμένουν πάνω από τα διεθνή ανώτατα όρια ασφαλείας του 1 μιλισιβέρτ/έτος. Ταυτόχρονα, μειωμένα επίπεδα ραδιενέργειας βρέθηκαν σε περιοχές όπου οι τοπικές κοινωνίες είχαν προχωρήσει σε περαιτέρω εργασίες απορρύπανσης.
Η Greenpeace καλεί τον νέο πρωθυπουργό της χώρας, Γιοσιχίκο Νόντα, να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία του πληθυσμού στην περιοχή της Φουκουσίμα. Ο πληθυσμός θα πρέπει να μετεγκατασταθεί άμεσα από τις περιοχές υψηλής επικινδυνότητας και να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να μειωθούν τα επίπεδα ραδιενέργειας κάτω από το όριο του 1 μιλισιβέρτ/έτος. Παράλληλα, ο νέος πρωθυπουργός οφείλει να ακολουθήσει το όραμα του απερχόμενου πρωθυπουργού, Ναότο Καν, για μία Ιαπωνία χωρίς πυρηνική ενέργεια, βασισμένη σε ανανεώσιμες πηγές για τις ενεργειακές της ανάγκες.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου