Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΣΩΜΑΤΙΔΙΑ

Επιβεβαιώνεται η υπέρβαση των ευρωπαϊκών ορίων για τα επικίνδυνα μικροσωματίδια στην ατμόσφαιρα των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων και ο κίνδυνος παραπομπής της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Μικροσωματίδια, όπως τα PM2,5 ή τα PM10, προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από την οδική κυκλοφορία και την καύση πετρελαίου ντήζελ και είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Το απειροελάχιστο μέγεθός τους, τα επιτρέπει να διεισδύουν στους πνεύμονες, προκαλώντας αυξημένη θνησιμότητα,καρκίνο, αναπνευστικά προβλήματα κ.α.
Παρά την απουσία δεσμευτικών κανόνων για τους τρόπους επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα μικροσωματίδια, η Κομισιόν συνιστά στα κράτη μέλη να επανεξετάσουν τις προτεραιότητες στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και να επενδύσουν, μεταξύ άλλων, στις καθαρές μεταφορές και στην οικολογική καινοτομία.
«Σε εποχές οικονομικής κρίσης, η προσπάθεια να εξαλείψουμε όσα μας αρωσταίνουν, αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον. Παράλληλα με τα τεχνικά μέτρα, όπως αποτελεσματικό έλεγχο της ποιότητας των καυσίμων και επαρκή συντήρηση των κινητήρων, χρειαζόμαστε αλλαγή προτεραιοτήτων και ριζικότερες πολιτικές για ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς, διεύρυνση του ρόλου του σιδηροδρόμου, επέκταση του πρασίνου που απορροφά τα μικροσωματίδια, μόνωση των κτιρίων ώστε να καταναλώνουν λιγότερο πετρέλαιο για θέρμανση, πόλεις φιλικότερες στο ποδήλατο και τους πεζούς: δεν πρόκειται για πολυτέλειες, αλλά για απαραίτητη επένδυση στην πρόληψη σοβαρότατων προβλημάτων υγείας που κοστίζουν πολύ περισσότερο. Αποτελούν λοιπόν παραλογισμό οι σημερινές πολιτικές που οδηγούν σε λιγότερα τρένα και περισσότερα φορτηγά και ταξί, υποβαθμίζουν κι άλλο τη δημόσια συγκοινωνία, απαιτούν εκποίηση της δημόσιας γης που θα μπορούσε να αμβλύνει το έλλειμμα πρασίνου. Παραλογισμό αποτελούν και τα σχέδια να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση και των ΙΧ χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί σοβαρά προβλήματα: αν τα μικροσωματίδια από ντηζελοκίνητα ταξί, λεωφορεία και φορτηγά δημιουργούν ήδη τόσο σοβαρές καταστάσεις, εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι προβλήματα θα δημιουργούσε η ανεξέλεγκτη επέκταση της πετρελαιοκίνησης και στα ΙΧ. Το πρόβλημα που εντοπίζεται στους πετρελαιοκινητήρες παλαιάς τεχνολογίας (φορτηγά, λεωφορεία, αγροτικά, τρακτέρ, ταξί και ΙΧ), είναι ικανό να δημιουργήσει έκρηξη των βλαπτικών συνεπειών τόσο στον άνθρωπο όσο και στο περιβάλλον. Οι έλεγχοι πρέπει να γίνουν αυστηροί και αποτελεσματικοί κι αφού εξασφαλιστούν αυτές οι προϋποθέσεις, τότε να εξετάσουμε την αξιοποίηση των συγκριτικά λιγότερο επιβαρυντικών πετρελαιοκινητήρων».
Από τη δήλωση του Μιχάλη Τρεμόπουλου, που έκανε σχετική ερώτηση προς τη Κομισιόν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου