Επιβεβαιώνεται η υπέρβαση των ευρωπαϊκών ορίων για τα επικίνδυνα μικροσωματίδια στην ατμόσφαιρα των μεγαλύτερων ελληνικών πόλεων και ο κίνδυνος παραπομπής της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Μικροσωματίδια, όπως τα PM2,5 ή τα PM10, προέρχονται σε μεγάλο βαθμό από την οδική κυκλοφορία και την καύση πετρελαίου ντήζελ και είναι εξαιρετικά επικίνδυνα για την ανθρώπινη υγεία. Το απειροελάχιστο μέγεθός τους, τα επιτρέπει να διεισδύουν στους πνεύμονες, προκαλώντας αυξημένη θνησιμότητα,καρκίνο, αναπνευστικά προβλήματα κ.α.
Παρά την απουσία δεσμευτικών κανόνων για τους τρόπους επίτευξης των ευρωπαϊκών στόχων για την ατμοσφαιρική ρύπανση και τα μικροσωματίδια, η Κομισιόν συνιστά στα κράτη μέλη να επανεξετάσουν τις προτεραιότητες στα συγχρηματοδοτούμενα έργα και να επενδύσουν, μεταξύ άλλων, στις καθαρές μεταφορές και στην οικολογική καινοτομία.
«Σε εποχές οικονομικής κρίσης, η προσπάθεια να εξαλείψουμε όσα μας αρωσταίνουν, αποτελεί την καλύτερη επένδυση για το μέλλον. Παράλληλα με τα τεχνικά μέτρα, όπως αποτελεσματικό έλεγχο της ποιότητας των καυσίμων και επαρκή συντήρηση των κινητήρων, χρειαζόμαστε αλλαγή προτεραιοτήτων και ριζικότερες πολιτικές για ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας και ιδιαίτερα των μέσων σταθερής τροχιάς, διεύρυνση του ρόλου του σιδηροδρόμου, επέκταση του πρασίνου που απορροφά τα μικροσωματίδια, μόνωση των κτιρίων ώστε να καταναλώνουν λιγότερο πετρέλαιο για θέρμανση, πόλεις φιλικότερες στο ποδήλατο και τους πεζούς: δεν πρόκειται για πολυτέλειες, αλλά για απαραίτητη επένδυση στην πρόληψη σοβαρότατων προβλημάτων υγείας που κοστίζουν πολύ περισσότερο. Αποτελούν λοιπόν παραλογισμό οι σημερινές πολιτικές που οδηγούν σε λιγότερα τρένα και περισσότερα φορτηγά και ταξί, υποβαθμίζουν κι άλλο τη δημόσια συγκοινωνία, απαιτούν εκποίηση της δημόσιας γης που θα μπορούσε να αμβλύνει το έλλειμμα πρασίνου. Παραλογισμό αποτελούν και τα σχέδια να επιτραπεί η πετρελαιοκίνηση και των ΙΧ χωρίς να έχουν αντιμετωπιστεί σοβαρά προβλήματα: αν τα μικροσωματίδια από ντηζελοκίνητα ταξί, λεωφορεία και φορτηγά δημιουργούν ήδη τόσο σοβαρές καταστάσεις, εύκολα καταλαβαίνει κανείς τι προβλήματα θα δημιουργούσε η ανεξέλεγκτη επέκταση της πετρελαιοκίνησης και στα ΙΧ. Το πρόβλημα που εντοπίζεται στους πετρελαιοκινητήρες παλαιάς τεχνολογίας (φορτηγά, λεωφορεία, αγροτικά, τρακτέρ, ταξί και ΙΧ), είναι ικανό να δημιουργήσει έκρηξη των βλαπτικών συνεπειών τόσο στον άνθρωπο όσο και στο περιβάλλον. Οι έλεγχοι πρέπει να γίνουν αυστηροί και αποτελεσματικοί κι αφού εξασφαλιστούν αυτές οι προϋποθέσεις, τότε να εξετάσουμε την αξιοποίηση των συγκριτικά λιγότερο επιβαρυντικών πετρελαιοκινητήρων».
Από τη δήλωση του Μιχάλη Τρεμόπουλου, που έκανε σχετική ερώτηση προς τη Κομισιόν
Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου