Δελτιο τυπου του ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ(ΙΝΚΑ) 4.2.2011:
" Μοιάζει απειλητικά δυσοίωνη η πρόσβασή μας και η κυκλοφορία μας στους εθνικούς δρόμους της χώρας μας.
Στην πατρίδα μας οι πολιτικοί αχθοφόροι προσπαθούν να πείσουν τους πολλούς ότι θα πρέπει να είμαστε ικανοποιημένοι με όλες τις οικονομικές επιβαρύνσεις με τις οποίες αλόγιστα μας φορτώνουν, θέτοντας σε κίνδυνο την επιβίωσή μας.
Όμως αυτά που όλοι τα καταλαβαίνουν - ότι δηλαδή οδηγούμεθα σε αδιέξοδο - είναι αδύνατο να τα αντιληφθούν οι επαγγελματίες της πολιτικής.
Ακόμα περιμένουμε το λόγο των πολιτικών διανοουμένων που θα τολμήσουν σήμερα να εξηγήσουν σε εμάς τους πολίτες – καταναλωτές ότι όλα αυτά τα επώδυνα μέτρα, αποτελούν σωματική και ψυχική βελτίωση.
Δεν περιμένουμε τον από μηχανής μεσσία αλλά δεν πρέπει να μας παραπλανούν και να εφησυχάζουμε, διότι η κόλαση είναι κοντά.
Δεν μπορούμε να παίζουμε το ρόλο μιας αποβλακωμένης κοινωνίας και να δεχόμαστε τις οποιεσδήποτε νοοτροπίες λαϊκισμού των πολεμαρχών της πολιτικής σκηνής.
Τέρμα η ιστορία και επειδή τα μονά ζυγά δεν είναι όλα δικά τους , ορθώνουμε για μια ακόμα φορά τη φωνή μας και καταγγέλλουμε :
Οι λεωφόροι και οι εθνικές οδοί της αφαίμαξης δεν μπορεί να συνεχίζουν να αποτελούν ξέφραγο αμπέλι και νέο χαράτσι για τους πολίτες αυτής της χώρας.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΜΕ ενώπιον του ελληνικού λαού την συμπεριφορά και την πρόθεση του Υπουργού Μεταφορών και όποιου συνάδει με αυτόν, να καταστήσει ποινικό αδίκημα την μη πληρωμή εισιτηρίου ή διοδίου και τον καλούμε να απαντήσει σε 12 φλέγοντα ερωτήματα.
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ που «μεγαλοκαρχαρίες» και πολιτικοί υπαίτιοι για πιθανά σκάνδαλα δισεκατομμυρίων μένουν στο απυρόβλητο των παραγραφών και των μη διώξεων, ο υπουργός απειλεί με ποινικές διώξεις και στέρηση της προσωπικής ελευθερίας τους πολίτες που δεν καταβάλλουν λόγω αδυναμίας ή έμπρακτης άρνησης τα αντίτιμα των 1, 2 ή 3 Ευρώ που αυθαίρετα, αναιτιολόγητα και αδιαφανώς απαιτούν κράτος και εργολάβοι για την χρήση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων και αγαθών !!!.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ στον κ. υπουργό την έλλειψη διαφάνειας των ενεργειών του, με τις οποίες αύξησε τις τιμές στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ στον κ. υπουργό τις θέσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. για τις αυξήσεις των εισιτηρίων των Μ.Μ.Μ, όταν στην κυβέρνηση ήταν η Νέα Δημοκρατία.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ στον κ. υπουργό τις θέσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ και τον χαρακτηρισμό «αποικιοκρατικές», που αποδόθηκε στις συμβάσεις εκχώρησης των Εθνικών Οδών στους εργολάβους.
ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΟΥΜΕ τις προεκλογικές πολιτικές δεσμεύσεις για καταγγελία όρων των συμβάσεων αυτών ως καταχρηστικών και παρανόμων.
Εμείς δεν πάσχουμε από «πολιτικό Αλτσχάιμερ» και μπορούμε να θυμόμαστε όσα γράφτηκαν και ειπώθηκαν.
Ως εδώ και μη παρέκει κ. υπουργέ.
Εάν η αδιαφάνεια στις δαπάνες των μέσων μαζικής μεταφοράς και ο κοινωνικός τους χαρακτήρας και σκοπός σας αφήνει πρακτικά αδιάφορο, εμάς ως άμεσα θιγόμενους πολίτες και λαό που έχει την κυριότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς, μας αφορά άμεσα και ενεργά και έχουμε άμεσο έννομο συμφέρον να ξεδιαλύνουμε την κατάσταση στρεφόμενοι σε μία άλλη εξουσία που μας ανήκει και ασκείται στο όνομά μας : την δικαστική.
Η πολιτεία κ. υπουργέ δεν μπορεί και δεν δικαιούται να είναι φορέας αισχροκερδούς συμπεριφοράς έναντι των πολιτών.
Ουδείς κ. υπουργέ μπορεί και δικαιούται να εκποιεί, να υποθάλπτει και να εκχωρεί σε τρίτους, το παρόν και το μέλλον του ελληνικού λαού και την υπόσταση της πατρίδας του, εκχωρώντας κοινόκτητα και κοινόχρηστα πράγματα, που κατασκευάστηκαν με το χρήμα, τον κόπο και τον ιδρώτα του ελληνικού λαού ...
Κ. Υπουργέ πρέπει να αντιληφθείτε πως εκλεχθήκατε στην κυβέρνηση της χώρας με ένα πολιτικό σκεπτικό και συγκεκριμένες υποσχέσεις που δεν τηρούνται, αλλά αναστράφηκαν και αναθεωρήθηκαν χωρίς καμία νέα λαϊκή νομιμοποίηση, είστε όμως σε κάθε περίπτωση θεματοφύλακας και υποχρεωμένος να προστατεύετε τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών. δια των οδών και των Μ.Μ.Μεταφοράς κ. Υπουργέ ασκούνται σοβαρά συνταγματικά δικαιώματα του ελληνικού λαού. Τα δικαιώματα αυτά εξετάσατε εάν θίγονται ουσιωδώς από τις συμβάσεις αυτές και τις επιλογές σας;
Αντί να φωνασκείτε και να απειλείτε τους Έλληνες πολίτες για την στάση τους και την έμπρακτη ενεργό αντίσταση σε επιλογές και πολιτικές που δυνητικά μπορεί να είναι αντισυνταγματικές αλλά και παράνομες και το κόμμα σας έχει στηλιτεύσει πολλάκις και με μελανούς χαρακτηρισμούς, θα έπρεπε να ερευνήσετε, να εξετάσετε και να μας ενημερώσετε.
Τα μέλη του Νέου ΙΝΚΑ, της μεγαλύτερης ένωσης καταναλωτών στην Ελλάδα, σας θέτουν τα πιο κάτω ερωτήματα και περιμένουν τις απαντήσεις σας:
α. Τι ποσά έχουν εισπράξει, εισπράττουν και θα εισπράξουν οι εργολάβοι από τα διόδια, διότι έχει καταγγελθεί πλήρης αδιαφάνεια και έλλειψη παροχής στοιχείων.
β. Ποιο είναι το πραγματικό αναλυτικό κατασκευαστικό κόστος των νέων τμημάτων των Ε.Ο. , διότι αυτό αναφέρεται σε «παραρτήματα», τα οποία δεν βρίσουμε δημοσιευμένα σε ανοικτά προσβάσιμες πηγές.
γ. Είναι το κόστος κατασκευής που χρεώθηκε με τις συμβάσεις της Ν. Δημοκρατίας εύλογο & πραγματικό ή μήπως κατά τα κρατούντα για τα έργα του ελληνικού δημοσίου είναι διογκωμένο και εξωπραγματικό; προβήκατε μήπως σε ενδελεχή έλεγχο; διότι δεν γνωρίζουμε ούτε έλεγχο, ούτε αποτελέσματα !!!.
δ. Ποια είναι η αξία των έτοιμων τμημάτων Ε.Ο. που εκχωρήθηκε προς εκμετάλλευση σε σχέση με τα νέα τμήματα που θα κατασκευαστούν ; μήπως η ε.ο. Αθηνών – Λαμίας ή η ε.ο. Αθηνών –Τριπόλεως ήταν κατά σχεδόν ολοκληρωμένες ; ήταν νόμιμη μια τέτοια εκχώρηση ;
ε. Ποια είναι η αξία των ανωτέρω εκχωρήσεων, που και πως συνυπολογίστηκε στο εργολαβικό αντάλλαγμα; ήταν νόμιμος και ορθός ο υπολογισμός ;
στ. Χρηματοδοτεί τα έργα ο ελληνικός λαός άμεσα; σε ποιο ποσοστό;
Εγγυάται και για την αποπληρωμή των δάνειων των εργολάβων και γιατί; τελικά τι πληρώνουν οι εργολάβοι;
ζ. Πως ελέγχεται από το δημόσιο η χρήση των δάνειων που δίνονται με την εγγύηση του ελληνικού λαού – δημόσιου; με ποιο μηχανισμό και που βρίσκονται τα «διαφανή» αποτελέσματα;
η. Γιατί καλείται ο ελληνικός λαός να αναπληρώσει για έργα έτοιμα; γιατί καλείται να πληρώσει ανταλλάγματα και κέρδη για έργα που θα μπορούσε να κατασκευάσει μονός του με ελάχιστο κόστος ; !!!
θ. Μήπως το πραγματικό κόστος των έργων είναι γύρω στο 1 δις , αλλά τα ανταλλάγματα που θα πληρώσει ο ελληνικός λαός δεκαπλάσια και πλέον; ποιος το έλεγξε αυτό και ποιος θα το ελέγξει;
ι. Πως διασφαλίστηκε η άσκηση των δια των οδών ασκούμενων (άμεσα κ’ έμμεσα) συνταγματικών δικαιωμάτων των Ελλήνων πολιτών δια των συμβάσεων ; όσο και εάν ψάξαμε δεν βρήκαμε καμιά μέριμνα και πρόβλεψη ; τα διόδια για να πας στο επόμενο χωριό του νομού σου πως τα κρίνετε; την ταξική – οικονομική απόλαυση του συνταγματικού δικαιώματος της μετακίνησης την έχετε ως πολίτικος εξετάσει;
ια. Που προβλέπεται η κατασκευή μπαρών και μεσών παρεμπόδισης της πορείας στις συμβάσεις αυτές;
ιβ. Που δημοσιεύονται, εάν υπάρχουν, οι «παρατηρήσεις» του «ανεξάρτητου μηχανικού» για το έργο και την ποιότητα κατασκευής του;
Σε αυτά και σε άλλα πολλά θα έπρεπε να μας έχετε απαντήσει. αυτά θα έπρεπε να έχετε ελέγξει πρώτα, ώστε να ανταποκριθείτε στον πολιτικό και πολιτειακό σας ρόλο.
Εμείς ευρισκόμενοι ένα βήμα πριν την προσφυγή στην δικαιοσύνη, για τον έλεγχο των συμβάσεων, απλώς σας τα υπενθυμίζουμε.
Μέχρι να ανταποκριθείτε πλήρως στα καθ’ υμάς καθήκοντα σας, σταματήστε άπαντες να απειλείτε τους Έλληνες πολίτες.
Αρκετά πράχθηκαν και διαπράχθηκαν για την νομή της εξουσίας σε αυτόν εδώ τον τόπο.
Αντί σχολίου:Η «άρνηση πληρωμής» είναι εργαλείο αντίστασης σε μια κυβέρνηση που παραβιάζει ασύστολα το Σύνταγμα. Που αναγγέλλει τις αποφάσεις της στο να αλλάξει ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ τους όρους εργασίας και το ελληνικό κράτος-πρόνοιας, δηλαδή ανεξάρτητα από οποιαδήποτε διαβούλευση με τα ενδιαφερόμενα μέρη. Που εμφανίζεται ως υπερ-εργοδότης , παραβιάζοντας την ελευθερία διαπραγμάτευσης των οικονομικά δρώντων ατόμων, απειλώντας ακόμη και την μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, το εφάπαξ, τους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, τις συντάξεις.
Στα τέλη της δεκαετίας του 60 η Χούντα είχε επιχειρήσει να καταργήσει το κατακτημένο 7ωρο των οικοδόμων και να το εξισώσει – για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, κατά την βλακώδη επιχειρηματολογία της - με το 8ωρο του υπόλοιπου ιδιωτικού τομέα… Και τότε οι οικοδόμοι, παρά το ότι είχαν χτυπηθεί για τον υψηλό βαθμό «αριστερωσύνης» τους από τη δικτατορία, παρά το ότι είχαν υποστεί συλλήψεις και ξυλοδαρμούς και παρά το ότι βίωναν μια κατάσταση στέρησης των πιο βασικών πολιτικών δικαιωμάτων, κινητοποιήθηκαν σε όλα τα γιαπιά και ματαίωσαν την εφαρμογή αυτής της απόφασης …Σήμερα η κυβέρνηση της μεταμοντέρνας δικτατορίας προχωρεί ακάθεκτη στη διάλυση θεσμίσεων και στην παραβίαση συμπεφωνημένων υποχρεώσεων του κράτους και της εργοδοσίας, στηριζόμενη πρωτίστως στους ιδιοτελείς και δευτερευόντως στους αδαείς και χαζοχαρούμενους. Και από την άλλη πλευρά έχει το θράσος να καλεί εμάς να τηρούμε τις δικές μας υποχρεώσεις !
Η συμμετοχή των ανθρώπων με οικολογικές ευαισθησίες στο κίνημα κατά των διοδίων, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και γενική συμπαράταξη με την λογική της αυτοκίνησης και της ιδιομεταφοράς …
ΔΙΟΔΙΑ: ΣΥΜΜΕΡΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΟΡΓΗ, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΡΙΖΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Παρασκευή, 04 Φεβ. 2011,
Εκ μέρους της Εκτελεστικής Γραμματείας των Οικολόγων Πράσινων, ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος δήλωσε:
«Πίσω από τα διόδια και τις συμβάσεις τους βρίσκεται ένα φαραωνικό πρόγραμμα έργων, με στόχο το 2015 η ηπειρωτική Ελλάδα να έχει 24 χλμ κλειστών αυτοκινητοδρόμων ανά 100.000 κατοίκους, όταν η Γαλλία έχει 17 και η Γερμανία μόλις 15. Σε καιρούς κρίσης, κάτι τέτοιο αποτελεί παραλογισμό: οι περισσότερες συμβάσεις πρέπει να αναθεωρηθούν με εγκατάλειψη των αντίστοιχων έργων.
Η χρήση των κλειστών αυτοκινητοδρόμων αποτελεί αυτοκίνηση πολυτελείας που οφείλει τουλάχιστον να χρεώνεται, ώστε να ανακτώνται οι πόροι που διατέθηκαν γι' αυτή και να διοχετεύονται σε μια βιώσιμη πολιτική μεταφορών, με γνώμονα το μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα και τη συλλογική εξυπηρέτηση των πολιτών. Ο κύριος όγκος των επενδύσεων οφείλει να αφορά εναλλακτικές λύσεις όπως σύγχρονος σιδηρόδρομος και ασφαλείς τοπικοί δρόμοι.
Η κοινωνία δε μπορεί να είναι όμηρος των κατασκευαστικών εταιριών και των καταχρηστικών τους πρακτικών. Συμμεριζόμαστε λοιπόν την οργή των πολιτών, θεωρούμε όμως ότι η αυτοκίνηση οφείλει να πληρώνει το κόστος της».
Σχολιάζοντας τις αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών:
«Οι συγκοινωνίες είναι διέξοδος και όχι πολυτέλεια.
Αντί να κάνει τις συγκοινωνίες ελκυστικότερες και να επενδύσει σε έσοδα από καλύτερη οργάνωση και περισσότερους επιβάτες, η κυβέρνηση ενδιαφέρθηκε μόνο να τις κάνει ακριβότερες. Δε σκέφτηκε καν να κρατήσει τουλάχιστον σταθερή την τιμή της κάρτας για τους τακτικούς χρήστες, ή να σχεδιάσει εισιτήριο ανά ζώνες, ανάλογα με την απόσταση.
Η κοντόφθαλμη εισπρακτική λογική δεν πρόκειται να μας πάει πουθενά. Στην πολιτική για τις συγκοινωνίες, φαίνονται από μακριά αυτοί που δεν τις χρησιμοποιούν ποτέ».
Κυριακή 6 Φεβρουαρίου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου