Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Κίνα: «Προσπέρασε» την Ευρώπη στην αγορά αυτοκινήτων



Το 2012 αγοράστηκαν για πρώτη φορά περισσότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή αγορά
 Περισσότερα αυτοκίνητα δόθηκαν σε κυκλοφορία στην Κίνα το 2012 παρά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Συγκεκριμένα, 13.2 εκατ. κυκλοφόρησαν στην Κίνα και 12.5 εκατ. στην  Ευρώπη (1.1 εκατ. λιγότερα από ο,τι το 2011), αποκαλύπτει η γερμανική "Suddeutsche Zeitung". Και οι "Financial Times"  προβλέπουν ότι εφέτος η Κίνα θα κατασκευάσει 19.6 εκατ. αυτοκίνητα ενώ η Ευρώπη δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τα 18 εκατ. οχήματα. Η Κίνα σήμερα κατέχει το 23.8% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου--το 2000 κατείχε μονό το 3.5%--ενώ η Ευρώπη μόλις το 20% από το 35%που κατείχε το 2000.

"Είναι απλώς ζήτημα χρόνου ότι η Κίνα θα ξεπεράσει και την Αμερική σε παραγωγή αυτοκινήτων", γράφει η γερμανική εφημερίδα. Και κάνει την "πρόβλεψη η οποία στηρίζεται σε μεγάλο αριθμό έγκυρων στοιχείων" ότι το αργότερο ως το 2028 "η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία θα παράγει τόσα αυτοκίνητα όσα μαζί συνολικά οι βιομηχανίες της Αμερικής και της Ευρώπης".

Ας σημειωθεί ότι τα δυο στα τρία αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι συμπαραγωγές γερμανικών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Αλλά το μερίδιο της Κίνας αυξάνει ταχύτατα, καθώς οι μητρικές ξένες εταιρίες (Ford Europe, Renault, Opel, Peugeot Citroen κ.α) αντιμετωπίζουν  μεγάλα προβλήματα λόγω της κρίσης που μαστίζει την Ευρώπη, ιδιαίτερα τη μεσαία τάξη της η οποία ήταν ανέκαθεν ο Μέγας αγοραστής του αυτοκινήτου. Αντίθετα, στην Κίνα έχουμε ραγδαία ανάπτυξή της 
Από το: 
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=491533

Σχόλιο:  όπως έχουμε ξαναγράψει η Κίνα αναπτύσει πέρα από μια ελίτ και μια πολυπληθή μεσαία τάξη, που την εντάσσει στο μέχρι τώρα δυτικό μοντέλο κατανάλωσης. Το αποτέλεσμα θα είναι εις βάρος και του πλανητικού συστήματος και των επόμενων ανθρώπινων γενιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου