Από Κοινού: Συνέλευση για την Αποανάπτυξη και την Άμεση Δημοκρατία

Μαζί στον δρόμο προς έναν μετα-καπιταλιστικό κόσμο: με το πρόταγμα της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης, του Κοινοτισμού και της Άμεσης Δημοκρατίας.
Καθόλα αυτά τα χρόνια της λεγόμενης οικονομικής κρίσης έχει λάβει χώρα στην νεοελληνική κοινωνία μία διαδικασία, με κεντρικό άξονα την επανανοηματοδότηση του αξιακού μας συστήματος και των πολιτικών μας προταγμάτων.
Μεμονωμένα άτομα αλλά και ομάδες, συλλογικότητες και κινήματα έχουν αναπτυχθεί παντού στην Ελλάδα, έχουν αφήσει πίσω τους το «αναπτυξιακό» μοντέλο που προωθεί τον καταναλωτικό τρόπο ζωής και έχουν υιοθετήσει άλλες φιλοσοφίες και άλλους τρόπους προσωπικής και συλλογικής διαβίωσης.
Η πολύχρονη πορεία ζωής όλων αυτών των ανθρώπων και ομάδων έχει αποδείξει ότι υπάρχουν υγιή και δυναμικά κοινωνικά κύτταρα, οι δράσεις των οποίων επιθυμούν να συναντηθούν και να συντονιστούν, έτσι ώστε να εκφραστεί η κοινή πολιτική τους φιλοσοφία, σε μια προοπτική μετασχηματισμού που ανοίγει το δρόμο για μια κοινωνία που θα στηριχθεί:

  • στο αποαναπτυξιακό μοντέλο της οικονομίας των αναγκών, της επάρκειας και του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στη βάση της αφθονίας των υλικών και άυλων Κοινών,
  • στην κοινοτική οργάνωση με βάση την προσωπική και συλλογικήαυτονομία,
  • σε αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς και στη θέσμιση της άμεσης δημοκρατίας με τη μορφή του ομοσπονδιακού Κοινοτισμού.

Πρόκειται για τη διάδοση της παραπάνω θέσης μας, που διευρύνεται και διασυνδέεται εδώ και τώρα. Και εν μέρει, λόγω της επιρρεπούς στην κρίση φύσης του σημερινού κοινωνικού συστήματος, είναι δυνατόν να γίνει πράξη και λογική της πλειοψηφίας.
Στα σημερινά εγχειρήματα του πολύμορφου αυτού κινήματος και στις δραστηριότητές του, εμπεριέχονται οι δυνατότητες μιας κοινωνίας σε μετακαπιταλιστική μετάβαση. Στοιχεία της έχουν ήδη δημιουργηθεί, εάν και ακόμα ξετυλίγονται και δεν είναι πλήρη. Τέτοια στοιχεία είναι αυτά της άμεσης δημοκρατίας στα πλαίσια της λειτουργίας των εγχειρημάτων, της οικολογίας με τη μορφή του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στις οικονομικές δραστηριότητές τους, της οικονομίας των αναγκών στις πρακτικές της αλληλέγγυας και συνεργατικής οικονομίας που υλοποιούν. Της ισότητας των αμοιβών και των αυτοκαθοριζόμενων συνθηκών εργασίας από τα μέλη τους, της ισότητας των φύλων και των μειονοτήτων στη συμμετοχή και στη λήψη των αποφάσεων κ.λπ.
Ταυτόχρονα αυτά τα εγχειρήματα είναι πάντα εκτεθειμένα στον κίνδυνο να εκληφθούν ως ιδιοτελείς προσπάθειες για βελτίωση των συνθηκών ζωής μόνο των μελών τους και όχι και των κοινοτήτων γύρω τους. Αμυντικές μάχες, συγκρούσεις και διαπραγματεύσεις για οικειοποίηση κοινών πόρων απαιτούνται για όσο διάστημα το ιεραρχικό εθνικό κράτος και η καπιταλιστική αγορά με τίς αντίστοιχες λογικές τους κυριαρχούν. Αυτές οι μάχες θα γίνονται πιο επιτυχείς, αν δίνονται στο πλαίσιο ενός ισχυρού, κοινού και πάνω από όλα χειραφετικού κοινωνικού κινήματος.
Το συγκεκριμένο μετα-καπιταλιστικό όραμα είναι ένας κόσμος που δεν είναι ιεραρχικός, αλλά συνδεδεμένος με δίκτυα λειτουργικά όλων των επιπέδων και δεσμών, είναι αυτο-οργανωμένος και οι βασικές προσωπικές ανάγκες όλων των πολιτών μπορούν να ικανοποιηθούν μέσω της αφθονίας των συλλογικών αγαθών (Commons). Αυτός ο κόσμος θα χαρακτηρίζεται εξάλλου από αυτοκαθοριζόμενες και γεμάτες ευθύνη σχέσεις δραστηριοτήτων και εργασίας, οι οποίες θα φέρνουν χαρά και νόημα, χωρίς υπερβολική εκμετάλλευση πόρων ή καταστροφή οικοσυστημάτων.
Το κίνημα των κοινοτήτων εμπιστεύεται το ανθρώπινο δυναμικό και μεταφράζει την έννοια της βιωσιμότητας στη γλώσσα των ανθρώπινων αναγκών: Υπάρχει μια βασική ανάγκη, η διατήρηση του πλανήτη, η οποία μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο εάν οργανώσουμε την ικανοποίηση, τόσο των ατομικών όσο και των συλλογικών αναγκών, σε αρμονία με τα όρια που βάζουν οι δυνατότητες των οικοσυστημάτων της γης. Η κοινή χρήση είναι ένας συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης της ανθρώπινης και μη ανθρώπινης φύσης, ο οποίος δεν βασίζεται στους καταναγκασμούς του αφηγήματος της «ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων», αλλά αναγνωρίζει ότι εμείς οι άνθρωποι είμαστε ένα (ανα)παραγόμενο στοιχείο του πλανήτη γη. Τα Κοινά (Commons) βέβαια ενδέχεται να μην επιλύσουν μακροπρόθεσμα όλα τα προβλήματα του κόσμου. Αλλά ζούμε το τέλος του καπιταλιστικού κόσμου, στο οποίο δυστοπικό τέλος, οι αντιθέσεις μάλλον τείνουν να επιδεινώνονται και οι συγκρούσεις γίνονται όλο και πιο βάναυσες. Για αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας η δημιουργία θετικών προοπτικών, η διατύπωση και - περισσότερο από οτιδήποτε - η πρακτική ενός αλληλέγγυου οράματος.
Για το μέλλον, φαίνεται επιθυμητό και απαραίτητο να βρεθεί κοινά αποφασισμένη και συντονισμένη κατεύθυνση για την προοπτική του κινήματος. Ο όρος σύγκλισηταιριάζει σε τέτοιες διαδικασίες σχηματισμού συμμαχιών και περιλαμβάνει επίσης πολλά άλλα ρεύματα που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να εντατικοποιηθούν οι συζητήσεις γύρω από το περιεχόμενο, ώστε να αναλυθούν παραπέρα και τα στρατηγικά ζητήματα, αλλά και να συζητηθούν ανοιχτά τα αμφιλεγόμενα ζητήματα. Μόνο έτσι μπορεί να αποφευχθεί η σημερινή πραγματικότητα, όπου τα διαφορετικά ρεύματα δεν είναι συνδεδεμένα και δρουν παράλληλα και απομονωμένα. Θα χρειασθεί να ληφθεί μέριμνα ώστε να προέλθει μια διασύνδεση που θα χαρακτηρίζεται βέβαια από ποικιλομορφία και όχι οπωσδήποτε από ταύτιση.
Θα χρειασθεί επίσης να γίνει κοινά αποδεκτός ένας όρος που θα μπορέσει να αποτελέσει την κοινή στέγη, τον κοινό στόχο και να περιλαμβάνει τον κοινό ορίζοντα κατανόησης των διαφορετικών ρευμάτων, που δεν μπορεί να είναι άλλος από το ξεπέρασμα του καπιταλισμού.
Γενικότερα, ήρθε ο καιρός, που τα όποια-σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο- σημερινά κοινωνικά κινήματα θα χρειασθεί, στηριζόμενα στη αναβίωση του πνεύματος του κοινοτισμού στις σύγχρονες σημερινές συνθήκες και συνδεόμενα μεταξύ τους, να μετατραπούν σε ενιαίο πολιτικό κίνημα μετάβασης για την μετακαπιταλιστική κοινωνία.
Ειδικά για τη χώρα, που βρίσκεται σε συνθήκες οικονομικού πολέμου και έχει μετατραπεί σε αποικία χρέους, το πολύμορφο αυτό κίνημα θα χρειασθεί να διαμορφώσει ένα ελκυστικό πρόγραμμα διεκδίκησης της «εδώ και τώρα» αλλαγής πορείας, δημιουργώντας ταυτόχρονα τα στοιχεία και τις κοινωνικές δομές του νέου κόσμου που οραματίζεται, αφήνοντας πίσω τον καπιταλιστικό κόσμο που μας οδηγεί στην κοινωνική και οικολογική κατάρρευση.
Η μελλοντική επιδίωξη της κοινωνικής χειραφέτησης και της ένταξης των ανθρώπινων κοινοτήτων –πέρα από σύνορα-με ισορροπία στα πλαίσια ενός πεπερασμένου πλανητικού οικοσυστήματος, θα μπορέσει να υλοποιηθεί μόνο από μια σύγκλιση, στη δράση και στη σκέψη, των παραπάνω κοινωνικοπολιτικών ρευμάτων, και στο επίπεδο της καθημερινής ζωής, και στο επίπεδο της κοινωνικής και πολιτικής θέσμισης. Και καταρχήν στην διαπαιδαγώγηση –μέσα από την συμμετοχή-του απαραίτητου ανθρωπολογικού τύπου -σε κρίσιμο αριθμό- που θα βάλει όλη την κοινωνία σε περίοδο κοινωνικοοικολογικού μετασχηματισμού. Ξεκινώντας βασικά από κάθε τοπική κοινωνία.

Δευτέρα, 4 Ιουνίου 2012

προσκληση σε φιλους και συλλογικοτητες για γιορτη καλωσορισματος καλοκαιριου

Στις 8 ιουνη ημερα Παρασκευη ο Βλαστος θα κανει παρτυ καλωσορισματος του καλοκαιριου


Το απογεμα απο 6.30 ως τις 9μμ θα γινει παρουσιαση εναλλακτικων εγχειρηματων αλληλεγγυου εμποριου, παραγωγικων συλλογικοτητων, μεταποιητικων κολεχτιβων, μικρων ανεξαρτητων παραγωγων,συνεταιρισμων και οποιων αλλων θελουν να μετασχουν στην κουβεντα γνωριμιας και ανταλλαγης εμπειριων
Σαν θεμα προτεινεται η παραγωγη της επομενης μερας (και οταν λεμε επομενη μερα , εννοουμε την επομενη απο τις εκλογες ,την επομενη μιας εξοδου απο το μνημονιο η το ευρω, την επομενη της παραμονης στο μνημονιο και το ευρω, την επομενη μερα της συνεχιζομενης κρισης εν γενει), που πανω σ αυτη δεν υπαρχει σοβαρος λογος, οχι πως δεν υπαρχει καθολου , υπαρχει καποιος, αλλα συνηθως υποβαθμιζμενος, συχνα παραγκωνιζμενος και καπου καπου υπονομευμενος ακομα και εκ των εσω, στο ονομα του "μη μιλας για το κακο, μπας και το γρουσουζεψεις", η της μεταφυσικης βεβαιοτητας που λεει "ολα καλα θα πανε" κλπ κλπ
Εμεις θεωρουμε πως ειναι καιρος οσοι δραστηριοποιουνται και οσοι ψηνονται απ τη φλογα και την επιθυμια του Αλλου Αυριου να ανταλλαξουμε ιδεες γυρω απ τις αντιδομες, να γνωριστουμε καλυτερα και να διευρυνουμε τους οριζοντες συνεργασιας μας

Οποιος/α νομιζει οτι εχει κατι να συνεισφερει ως ατομο η συλλογικοτητα να ερθει και να τοποθετηθει με μια ακριβη και ολιγολεπτη εισηγηση
Κατα τ αλλα ειστε καλεσμενοι ΟΛΟΙ σαν προσωπα για να γλεντησουμε και οσοι λειψετε ξυδι !
Απο μας θα παιξει φαι/ποτο, αλλα και οποιος αλλος θελει ας φερει οτι γουσταρει για συμπληρωμα ... αυτοοργανωση γαρ και οχι αναθεση...
Η μουσικη LIVE και οσοι θελουν να συνεισφερουν και σ αυτο καλοδεχουμενοι

Οσοι ειστε σε συλλογικοτητες και προκειται να ερθετε και να τοποθετηθειτε, η θελετε να προτεινετε κατι πανω στο προγραμμα, ειδοποιηστε ει δυνατον μεχρι την Τριτη στο μαιηλ του Βλαστου η παρτε τλφ 210/9613680 καθημερινα 11πμ-2.30μμ και 6μμ-8,30 μμ , ωστε να φτιαξουμε το προγραμμα ετσι που να προλαβουμε ολοι να μιλησουμε κανι να ειμαστε κατα το δυνατον αποδοτικοτεροι.

Τα λεμε ...

Το βασικο ειναι να γνωριστουν οι ομαδες και να διασκεδασει ο κοσμος που τοσο το χρειαζεται

1 σχόλιο:

  1. ΟΙΚΟΓΙΟΡΤΗ ΣΤΟ ΓΑΛΑΤΣΙ, 23 & 24/6/2012 (από 11 πμ)
    ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ ΤΟΥ ΑΗ ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ ΠΑΡΚΟ ΗΝΙΟΧΟΥ (Λ.Βεϊκου & Ηνιόχου)
    ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
    Είμαστε μια ομάδα από το κοινωνικό και πολιτιστικό στέκι «παίρνω Αμπάριζα» που λειτουργεί στο Γαλάτσι εδώ και ένα χρόνο. Η ομάδα μας έχει σαν κύριο στόχο και φροντίδα της να κάνει γνωστές στο Γαλάτσι τις ιδέες της αλληλέγγυας οικονομίας και να βοηθήσει να δημιουργηθεί ένα τοπικό δίκτυο ανταλλαγών χωρίς μεσάζοντες.

    Υπαίθρια έκθεση-αγορά: βιοκαλλιεργητές και οικοπαραγωγοί αγροτικών προϊόντων, μελισσοκόμοι, μεταποιητές, χειροτέχνες, ομάδες δράσης και οικοκοινότητες. Επίσης ανταλλακτικό παζάρι, δωρεάν διανομή παραδοσιακών σπόρων, πλούσιο ενημερωτικό υλικό …
    Εργαστήρια: ετοιμάζουμε το φυσικό ταξιδιωτικό μας φαρμακείο (Μαριλένα Μοσχούτη), σπιτικό φαρμακείο από βότανα (Ν. Γουινέα) και φαρμακείο με αιθέρια έλαια (και επίδειξη αποστακτήρα αιθερίων ελαίων, Μ. Σκαρλή), φτιάχνουμε τραχανά και λαζάνια (και τα τρώμε επιτόπου, Βασίλης), ψωμί με προζύμι, άζυμο, των Εσσαίων, φύτρα δημητριακών για σαλάτες (Αλέξανδρος-Βασίλης), φυσικό σαπούνι (Μ. Σκαρλή), μαθαίνουμε για τα προϊόντα της μέλισσας (Νικόλας, Θουκυδίδης, Αγγελική), μαθαίνουμε ραπτική με τη ραπτομηχανή (Ν. Γουινέα), να χτίζουμε με φυσικά υλικά, φτιάχνουμε μοντέλο παραδοσιακού ξυλόφουρνου (ομάδα «Σαλίγκαρος,Β.Τσολακίδης»), κατασκευάζουμε ηλιακό φούρνο, φωτοβολταϊκά πάνελ, μικρή ανεμογεννήτρια (Ν. Γουινέα), παραδοσιακό ξυλόφουρνο (από αγγειοπλάστες, τον δοκιμάζουμε και ψήνουμε την Κυριακή), κάδο κομποστοποίησης, δημιουργούμε κήπο με αυτόματο πότισμα (γείτονες, κάτοικοι, περαστικοί, Μ. Δεσύλλας, Ν. Γουινέα, ελεύθερα πάρκα Αθήνας)
    Συζητήσεις (ενδεικτικά): ●Γιατί αρρωσταίνουμε; (Άθως Όθωνος, γιατρός ομοιοπαθητικός-συγγραφέας), ●Παραδοσιακές ποικιλίες, μεταλλαγμένα, διεθνής νομοθεσία για τη διατροφή (Εναλλακτική Κοινότητα «Πελίτι»),●Δίκτυα παραγωγών-καταναλωτών και Αλληλέγγυο Εμπόριο;(συνεταιρισμοί «Σπόρος» και «Συν Άλλοις», ομάδες αλληλέγγυου εμπορίου από Χαλάνδρι, Ηλιούπολη, «Ντουλάπι», «Βλαστός» Αργυρούπολης, «Ιστός» Χαϊδαρίου, Βοτανικός Κήπος Πετρούπολης κλπ), ●Εργασιακές Κολλεκτίβες(«Παγκάκι», Συνάλλοις) ●Τράπεζες Χρόνου και Τοπικά Εναλλακτικά Νομίσματα («Μεσοποταμία» Μοσχάτου, Τοπική Εναλλακτική Μονάδα Μαγνησίας, «Καερέτι» Ιεράπετρας) ●Πού, πώς και τι μπορώ να καλλιεργήσω μέσα στην πόλη; (Μ.Μανιαδάκης, Ν.Γουινέα) ●Εναλλακτικοί τρόποι καλλιέργειας: βιολογική, βιοδυναμική, φυσική, παραδοσιακή (Θ.Αρβανίτης, Μ.Δεσύλλας, Γ.Πανάγος), ●Τι είναι και με τι ασχολείται μια «Οικοκοινότητα»;(κοινότητα free and real, eurovillages, δίκτυο Οικοκοινότητα)
    Για τα παιδιά: ζωγραφίζουμε με χώμα, φτιάχνουμε σβώλους με σπόρους, περιβαλλοντικά παιχνίδια και εργαστήρια, φτιάχνουμε αντικείμενα από πηλό, παρακολουθούμε παιδικό θέατρο, θεατρικό παιχνίδι, Ζογκλέρ…
    Μουσικές: Όμιλος Ελληνικών Τεχνών, λύρες από την Κρήτη, τσαμπουνοντάουλα από τη Νάξο, γλέντι, τραγούδι και χορός και τα δύο βράδια
    Φαγητό, ποτό και, το βράδυ της 23ης Ιούνη,
    Η μεγάλη φωτιά του Κλήδονα!!!
    ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ
    Ομάδα Αλληλέγγυας Οικονομίας στο κοινωνικό και πολιτιστικό στέκι Γαλατσίου «παίρνω Αμπάριζα»

    ΑπάντησηΔιαγραφή