Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

Βιοκαύσιμα


Τα βιοκαύσιμα, όπως ορίζονται στην ευρωπαϊκή οδηγία, είναι υγρά ή αέρια καύσιμα για τις μεταφορές, που παράγονται από βιομάζα, η οποία αποτελεί ανανεώσιμη πηγή ενέργειας. Επιπλέον αποτελούν τη μοναδική μορφή ΑΠΕ που μπορεί να αναμειχθεί ή να αντικαταστήσει πλήρως το πετρέλαιο κίνησης και τη βενζίνη, χωρίς να χρειάζεται μετατροπή των κινητήρων του υπάρχοντος στόλου μεταφοράς.
Δεδομένου του ότι η ΕΕ αποτελεί τον μεγαλύτερο εισαγωγέα πετρελαίου στον κόσμο, εισάγοντας αναγκαστικά το 82% των καυσίμων που καταναλώνει, ότι οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το 23% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου παγκοσμίως και ότι ο αριθμός των οχημάτων αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, επομένως και η ρύπανση του περιβάλλοντος από αυτά, η παραγωγή βιοκαυσίμων έχει ιδιαίτερη σημασία για την ΕΕ.
Η ΕΕ «γκαζώνει» με βιοντίζελ...
2,7 δισ. ευρώ θα επενδύσει η ΕΕ στα ενεργειακά φυτά για τα επόμενα επτά χρόνια
Στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η παραγωγή και η διάθεση βιοκαυσίμων έχουν ήδη αναπτυχθεί, η εμπειρία οδηγεί σε βελτίωση των πρακτικών και της νομοθεσίας, καθώς και στην αποδοτικότερη διακίνηση και χρήση του προϊόντος.
Το βιοντίζελ είναι συγκεκριμένα το κύριο βιοκαύσιμο που παράγεται στην ΕΕ, με την παραγωγή του να φτάνει το 80% της παγκόσμιας παραγωγής.
Η Γαλλία, η οποία παραμένει στις πρώτες θέσεις παραγωγής και κατανάλωσης βιοκαυσίμων, προωθώντας την παραγωγή και χρήση τους επίσης με οικονομικά κίνητρα, φορολογικές διευκολύνσεις και πρόστιμα για τους παραβάτες, έχει θέσει στόχο ενσωμάτωσης των βιοκαυσίμων στις μεταφορές 7% για το 2010 και 10% μέχρι το 2015. Στο πλαίσιο αυτό, η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Peugeot δήλωσε ότι τα οχήματά της μπορούν να χρησιμοποιούν καύσιμα αναμεμειγμένα με 20 - 30% βιοκαύσιμα.
Η κυβέρνηση της Ολλανδίας, η οποία έσπευσε αμέσως να ανταποκριθεί στην ευρωπαϊκή οδηγία θέτοντας τον στόχο 2% για το 2007 και 5,75% για το 2010, θεώρησε σκόπιμο να μειώσει τον στόχο για το 2010 σε 4% προκειμένου να ασκήσει πιέσεις στη βιομηχανία βιοκαυσίμων να υποβάλουν τις κατάλληλες πιστοποιήσεις για την αειφορία των βιοκαυσίμων.
Την ίδια στιγμή, η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ήταν από τις πρώτες ευρωπαϊκές εταιρείες που πραγματοποίησαν πιλοτικές πτήσεις με επιβάτες, χρησιμοποιώντας βιοκαύσιμα.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και αρκετά άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έχει αναθεωρήσει προς τα πάνω τα ποσοστά για την παραγωγή και την ανάμειξη των βιοκαυσίμων στα ορυκτά καύσιμα και ενθαρρύνει αυτή την πρακτική επιβάλλοντας πρόστιμα σε εταιρείες που δεν συμμορφώνονται με τη σχετική οδηγία. Στην ΕΕ οι κυβερνήσεις στηρί¬ζουν την παραγωγή και τη χρήση βιοκαυσίμων στις μεταφορές.

Στην Ελλάδα, η παρουσία των βιοκαυσίμων ως εναλλακτική πηγή ενέργειας εμφανίστηκε με τον νόμο Ν.3423/2005, περί «Εισαγωγής στην Ελληνική Αγορά των Βιοκαυσίμων και των και των Αλλων Ανανεώσιμων Καυσίμων», χωρίς όμως να διακινηθούν ή να καταναλωθούν βιοκαύσιμα μέχρι το τέλος εκείνης της χρονιάς, ενώ με τον ίδιο νόμο καθορίστηκε και ο εθνικός στόχος 5,75% (συμμετοχή των βιοκαυσίμων στα καύσιμα) έως 31 Δεκεμβρίου 2010. Ωστόσο δεν έχει επιτευχθεί ούτε καν το 1,5%.
Υπόδειγμα
Η νέα ενεργειακή και κλιματική στρατηγική της Σουηδίας (Ιούνιος 2009) αποτελεί την πιο αισιόδοξη ευρωπαϊκή στρατηγική για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ενέργειας και τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Ο εθνικός στόχος της σουηδικής κυβέρνησης είναι 50% της παραγόμενης ενέργειας να προέρχεται από ΑΠΕ μέχρι το 2020, ενώ μέχρι το 2030 σκοπεύουν η χώρα να είναι πλήρως ανεξαρτητοποιημένη από τα ορυκτά καύσιμα κίνησης.
Πλήρως εναρμονισμένη με την ευρωπαϊκή οδηγία, η οικονομική της πολιτική επιβάλλει υψηλά πρόστιμα για τις εκπομπές τοξικών αερίων, ενώ προσφέρει σημαντικές φορολογικές διευκολύνσεις και προνόμια για τους χρήστες βιοκαυσίμων, φροντίζει να διατίθενται σε όλη τη χώρα και παράλληλα σκοπεύει στη στήριξη δημιουργίας ηλεκτρικών υβριδικών αυτοκινήτων, φιλικών προς το περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου