Από Κοινού: Συνέλευση για την Αποανάπτυξη και την Άμεση Δημοκρατία

Μαζί στον δρόμο προς έναν μετα-καπιταλιστικό κόσμο: με το πρόταγμα της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης, του Κοινοτισμού και της Άμεσης Δημοκρατίας.
Καθόλα αυτά τα χρόνια της λεγόμενης οικονομικής κρίσης έχει λάβει χώρα στην νεοελληνική κοινωνία μία διαδικασία, με κεντρικό άξονα την επανανοηματοδότηση του αξιακού μας συστήματος και των πολιτικών μας προταγμάτων.
Μεμονωμένα άτομα αλλά και ομάδες, συλλογικότητες και κινήματα έχουν αναπτυχθεί παντού στην Ελλάδα, έχουν αφήσει πίσω τους το «αναπτυξιακό» μοντέλο που προωθεί τον καταναλωτικό τρόπο ζωής και έχουν υιοθετήσει άλλες φιλοσοφίες και άλλους τρόπους προσωπικής και συλλογικής διαβίωσης.
Η πολύχρονη πορεία ζωής όλων αυτών των ανθρώπων και ομάδων έχει αποδείξει ότι υπάρχουν υγιή και δυναμικά κοινωνικά κύτταρα, οι δράσεις των οποίων επιθυμούν να συναντηθούν και να συντονιστούν, έτσι ώστε να εκφραστεί η κοινή πολιτική τους φιλοσοφία, σε μια προοπτική μετασχηματισμού που ανοίγει το δρόμο για μια κοινωνία που θα στηριχθεί:

  • στο αποαναπτυξιακό μοντέλο της οικονομίας των αναγκών, της επάρκειας και του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στη βάση της αφθονίας των υλικών και άυλων Κοινών,
  • στην κοινοτική οργάνωση με βάση την προσωπική και συλλογικήαυτονομία,
  • σε αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς και στη θέσμιση της άμεσης δημοκρατίας με τη μορφή του ομοσπονδιακού Κοινοτισμού.

Πρόκειται για τη διάδοση της παραπάνω θέσης μας, που διευρύνεται και διασυνδέεται εδώ και τώρα. Και εν μέρει, λόγω της επιρρεπούς στην κρίση φύσης του σημερινού κοινωνικού συστήματος, είναι δυνατόν να γίνει πράξη και λογική της πλειοψηφίας.
Στα σημερινά εγχειρήματα του πολύμορφου αυτού κινήματος και στις δραστηριότητές του, εμπεριέχονται οι δυνατότητες μιας κοινωνίας σε μετακαπιταλιστική μετάβαση. Στοιχεία της έχουν ήδη δημιουργηθεί, εάν και ακόμα ξετυλίγονται και δεν είναι πλήρη. Τέτοια στοιχεία είναι αυτά της άμεσης δημοκρατίας στα πλαίσια της λειτουργίας των εγχειρημάτων, της οικολογίας με τη μορφή του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στις οικονομικές δραστηριότητές τους, της οικονομίας των αναγκών στις πρακτικές της αλληλέγγυας και συνεργατικής οικονομίας που υλοποιούν. Της ισότητας των αμοιβών και των αυτοκαθοριζόμενων συνθηκών εργασίας από τα μέλη τους, της ισότητας των φύλων και των μειονοτήτων στη συμμετοχή και στη λήψη των αποφάσεων κ.λπ.
Ταυτόχρονα αυτά τα εγχειρήματα είναι πάντα εκτεθειμένα στον κίνδυνο να εκληφθούν ως ιδιοτελείς προσπάθειες για βελτίωση των συνθηκών ζωής μόνο των μελών τους και όχι και των κοινοτήτων γύρω τους. Αμυντικές μάχες, συγκρούσεις και διαπραγματεύσεις για οικειοποίηση κοινών πόρων απαιτούνται για όσο διάστημα το ιεραρχικό εθνικό κράτος και η καπιταλιστική αγορά με τίς αντίστοιχες λογικές τους κυριαρχούν. Αυτές οι μάχες θα γίνονται πιο επιτυχείς, αν δίνονται στο πλαίσιο ενός ισχυρού, κοινού και πάνω από όλα χειραφετικού κοινωνικού κινήματος.
Το συγκεκριμένο μετα-καπιταλιστικό όραμα είναι ένας κόσμος που δεν είναι ιεραρχικός, αλλά συνδεδεμένος με δίκτυα λειτουργικά όλων των επιπέδων και δεσμών, είναι αυτο-οργανωμένος και οι βασικές προσωπικές ανάγκες όλων των πολιτών μπορούν να ικανοποιηθούν μέσω της αφθονίας των συλλογικών αγαθών (Commons). Αυτός ο κόσμος θα χαρακτηρίζεται εξάλλου από αυτοκαθοριζόμενες και γεμάτες ευθύνη σχέσεις δραστηριοτήτων και εργασίας, οι οποίες θα φέρνουν χαρά και νόημα, χωρίς υπερβολική εκμετάλλευση πόρων ή καταστροφή οικοσυστημάτων.
Το κίνημα των κοινοτήτων εμπιστεύεται το ανθρώπινο δυναμικό και μεταφράζει την έννοια της βιωσιμότητας στη γλώσσα των ανθρώπινων αναγκών: Υπάρχει μια βασική ανάγκη, η διατήρηση του πλανήτη, η οποία μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο εάν οργανώσουμε την ικανοποίηση, τόσο των ατομικών όσο και των συλλογικών αναγκών, σε αρμονία με τα όρια που βάζουν οι δυνατότητες των οικοσυστημάτων της γης. Η κοινή χρήση είναι ένας συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης της ανθρώπινης και μη ανθρώπινης φύσης, ο οποίος δεν βασίζεται στους καταναγκασμούς του αφηγήματος της «ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων», αλλά αναγνωρίζει ότι εμείς οι άνθρωποι είμαστε ένα (ανα)παραγόμενο στοιχείο του πλανήτη γη. Τα Κοινά (Commons) βέβαια ενδέχεται να μην επιλύσουν μακροπρόθεσμα όλα τα προβλήματα του κόσμου. Αλλά ζούμε το τέλος του καπιταλιστικού κόσμου, στο οποίο δυστοπικό τέλος, οι αντιθέσεις μάλλον τείνουν να επιδεινώνονται και οι συγκρούσεις γίνονται όλο και πιο βάναυσες. Για αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας η δημιουργία θετικών προοπτικών, η διατύπωση και - περισσότερο από οτιδήποτε - η πρακτική ενός αλληλέγγυου οράματος.
Για το μέλλον, φαίνεται επιθυμητό και απαραίτητο να βρεθεί κοινά αποφασισμένη και συντονισμένη κατεύθυνση για την προοπτική του κινήματος. Ο όρος σύγκλισηταιριάζει σε τέτοιες διαδικασίες σχηματισμού συμμαχιών και περιλαμβάνει επίσης πολλά άλλα ρεύματα που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να εντατικοποιηθούν οι συζητήσεις γύρω από το περιεχόμενο, ώστε να αναλυθούν παραπέρα και τα στρατηγικά ζητήματα, αλλά και να συζητηθούν ανοιχτά τα αμφιλεγόμενα ζητήματα. Μόνο έτσι μπορεί να αποφευχθεί η σημερινή πραγματικότητα, όπου τα διαφορετικά ρεύματα δεν είναι συνδεδεμένα και δρουν παράλληλα και απομονωμένα. Θα χρειασθεί να ληφθεί μέριμνα ώστε να προέλθει μια διασύνδεση που θα χαρακτηρίζεται βέβαια από ποικιλομορφία και όχι οπωσδήποτε από ταύτιση.
Θα χρειασθεί επίσης να γίνει κοινά αποδεκτός ένας όρος που θα μπορέσει να αποτελέσει την κοινή στέγη, τον κοινό στόχο και να περιλαμβάνει τον κοινό ορίζοντα κατανόησης των διαφορετικών ρευμάτων, που δεν μπορεί να είναι άλλος από το ξεπέρασμα του καπιταλισμού.
Γενικότερα, ήρθε ο καιρός, που τα όποια-σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο- σημερινά κοινωνικά κινήματα θα χρειασθεί, στηριζόμενα στη αναβίωση του πνεύματος του κοινοτισμού στις σύγχρονες σημερινές συνθήκες και συνδεόμενα μεταξύ τους, να μετατραπούν σε ενιαίο πολιτικό κίνημα μετάβασης για την μετακαπιταλιστική κοινωνία.
Ειδικά για τη χώρα, που βρίσκεται σε συνθήκες οικονομικού πολέμου και έχει μετατραπεί σε αποικία χρέους, το πολύμορφο αυτό κίνημα θα χρειασθεί να διαμορφώσει ένα ελκυστικό πρόγραμμα διεκδίκησης της «εδώ και τώρα» αλλαγής πορείας, δημιουργώντας ταυτόχρονα τα στοιχεία και τις κοινωνικές δομές του νέου κόσμου που οραματίζεται, αφήνοντας πίσω τον καπιταλιστικό κόσμο που μας οδηγεί στην κοινωνική και οικολογική κατάρρευση.
Η μελλοντική επιδίωξη της κοινωνικής χειραφέτησης και της ένταξης των ανθρώπινων κοινοτήτων –πέρα από σύνορα-με ισορροπία στα πλαίσια ενός πεπερασμένου πλανητικού οικοσυστήματος, θα μπορέσει να υλοποιηθεί μόνο από μια σύγκλιση, στη δράση και στη σκέψη, των παραπάνω κοινωνικοπολιτικών ρευμάτων, και στο επίπεδο της καθημερινής ζωής, και στο επίπεδο της κοινωνικής και πολιτικής θέσμισης. Και καταρχήν στην διαπαιδαγώγηση –μέσα από την συμμετοχή-του απαραίτητου ανθρωπολογικού τύπου -σε κρίσιμο αριθμό- που θα βάλει όλη την κοινωνία σε περίοδο κοινωνικοοικολογικού μετασχηματισμού. Ξεκινώντας βασικά από κάθε τοπική κοινωνία.

Τρίτη, 1 Ιουνίου 2010

ΟΙ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΠΕΡΕΘΝΙΚΗΣ ΕΛΙΤ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΟΛΑ

Η ανακοίνωση της Περιεκτικής Δημοκρατίας που έλαβα με μαίηλ και αναρτώ.

ΑΠΟΜΟΝΩΣΤΕ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΠΑΝΤΟΥ!

1. Το νέο γκανγκστερικό κακούργημα των Σιωνιστών εγκληματιών δεν είναι ούτε το πρώτο, ούτε προπαντός το τελευταίο. Από τη στιγμή που το ρατσιστικό έκτρωμα του Ισραήλ ιδρύθηκε με απόφαση του ΟΗΕ, δηλαδή των δυτικών δυνάμεων που είχαν αποφασίσει ήδη από τον Πρώτο Παγκόσμιο πόλεμο την ίδρυση του, με την καιροσκοπική επιδοκιμασία του Σταλινικού καθεστώτος, και ενώ σχεδόν όλη η προοδευτική Αριστερά της εποχής, συμπεριλαμβανομένης της προοδευτικής Εβραϊκής Αριστεράς, ήταν εναντίον παρόμοιας λύσης, αντί για τη λύση ενός πολυεθνικού και πολυπολιτισμικού κράτους όπως πάντοτε ήταν ο πληθυσμός της Παλαιστίνης, άρχισε ο κύκλος του αίματος. Οι Σιωνιστές, πάνοπλοι και με δισεκατομμύρια δολάρια να ρέουν κάθε χρόνο στο κρατίδιο τους, άρχισαν από το 1948 μια συνεχή εκστρατεία επέκτασης και κατάκτησης και άλλων εδαφών, με στόχο (ρητό ή σιωπηρό) να δημιουργήσουν ενα “καθαρό” Εβραϊκό κράτος σε ολόκληρη την Παλαιστίνη. Στη διαδικασία, κατέπνιξαν στο αίμα κάθε Παλαιστινιακή αντίσταση εφαρμόζοντας πιστά τις μεθόδους των δασκάλων τους και πρώην καταπιεστών τους, των εγκληματιών Γερμανών ναζιστών: συλλογικά αντίποινα, γκετοποίηση πληθυσμών κ.λπ. φθάνοντας στο σημείο οι “δημοκράτες” αυτοί της Μέσης Ανατολής να γκετοποιήσουν ολόκληρο τον πληθυσμό της Γάζας επειδή τόλμησε να μην ψηφίσει τον εκλεκτό της Δύσης, Αμπάς.
2. Ανεξάρτητα από τις διαστρεβλώσεις και τα χοντρά ψέματα στα οποία θα καταφύγουν τώρα οι Σιωνιστές εγκληματίες για να “εξηγήσουν” το κακούργημα τους που είναι σίγουρο θα προκαλέσει παγκόσμια οργή (οι Σιωνιστές έχουν διδαχτεί παρά πολλά και από τον Γκέμπελς, όπως έχουν δείξει με την κατάφωρη παραβίαση της αλήθειας μετά από κάθε σφαγή ομαδική (των Παλαιστίνιων) ή ατομική (ξένων ακτιβιστών κ.α.) είναι ΣΙΓΟΥΡΟ ότι τα πλοία για την Γάζα ήταν πλοία με άοπλους ακτιβιστές και τα Σιωνιστικά καθάρματα δεν είχαν κανένα δικαίωμα να κάνουν ένοπλη επίθεση εναντίον τους (με τα όπλα και τα χρήματα που τους δίνει άφθονα η υπερεθνική ελίτ) επειδή προσπάθησαν να σπάσουν τον κτηνώδη και εντελώς παράνομο διεθνώς αποκλεισμό στραγγαλίζοντας το λαό της Γάζας εδώ και πολλούς μήνες. Ακόμη και αν αντιστάθηκαν οι ακτιβιστές με οποία μέσα είχαν διαθέσιμα, αυτό βέβαια είναι καθαρή ΛΑΪΚΗ ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ μπροστά στην γκανγκστερική κρατική βία του Σιωνιστικού εκτρώματος.
3. Το Σιωνιστικό έγκλημα όμως παίρνει μια ιδιαίτερη σημασία για τους λαούς της Μέσης Ανατολής κι ακόμη και για μας. Όταν φθάνουν οι Σιωνιστές εγκληματίες σε παρόμοιο επίπεδο αποχαλίνωσης ώστε να μη δίνουν δεκάρα για τη διεθνή οργή που θα ξεσπάσει εναντίον τους μετά από τέτοιο διεθνές κακούργημα, είναι φανερό ότι με την υποστήριξη του αλλού “προοδευτικού” εγκληματία Ομπάμα και των γκανγκστερικών ελίτ της υπερεθνικής ελίτ που σήμερα καταδικάζουν στη φτώχεια και την εξαθλίωση τεράστια λαϊκά στρώματα, όχι μόνο στον παλιό Τρίτο Κόσμο, όπως μέχρι σήμερα, αλλά ακόμη και στον Ευρωπαϊκό Νότο, είναι φανερό ότι δεν θα έχουν κανένα δισταγμό να κτυπήσουν με στρατιωτικό εγκληματικό πλήγμα το λαό του Ιράν για να παγιώσουν την αποικιοποίηση όλης της Μέσης Ανατολής και τη μετατροπή σε προτεκτοράτων τους χωρών όπως η Ελλάδα, της οποίας τον σημερινό πρωθυπουργό (τον πρωταγωνιστή κάθε σημερινής υποτέλειας προς τις ξένες και ντόπιες ελίτ, “Γιωργάκη”) όχι τυχαία υποδέχτηκε μετά λαμπάδων το Σιωνιστικό Αμερικανικό “λόμπι” που παίζει καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της Αμερικανικής πολιτικής, όπως έχουν δείξει επιστημονικές έρευνες.
4. Η στάση που θα ακολουθήσει η Δύση είναι γνωστή και προβλεπτή. Πλατωνικές ανακοινώσεις διαμαρτυρίας, ίσως και κάποια επιτροπή έρευνας που θα κουκουλώσει το έγκλημα και θα αποδώσει κάποιες ευθύνες στα Σιωνιστικά καθάρματα αλλά….και στους ακτιβιστές. Η παραμικρή τιμωρία, πολλώ δε μάλλον αποβολή Ισραηλινών πρεσβευτών κ.λπ., δεν πρόκειται να επιβληθεί και φυσικά ούτε καμία διακοπή του πακτωλού χρημάτων και όπλων από τις ΗΠΑ και έμμεσης οικονομικής βοήθειας από την ΕΕ
5. Η φιλοσιωνιστική κοινοβουλευτική Χούντα στην Ελλάδα δεν κούνησε το δακτυλάκι της για να προστατεύσει Έλληνες πολίτες σε ελληνικό πλοίο εναντίον επίθεσης από ξένη στρατιωτική δύναμη, παρά τις εκκλήσεις των ακτιβιστών πάνω στα πλοία. Προφανώς οι Γραικύλοι που μας κυβερνούν (είναι γνωστός ο ρόλος Πάγκαλου με τον Οτσαλάν που του εξασφάλισε και την αντιπροεδρία) δεν θα διανοούνταν ποτέ να αντιταχθούν στη βούληση της υπερεθνικής ελίτ και του τοπικού επιτηρητή τους, του Σιωνιστικού κράτους. Άλλωστε μέχρι χθες έκαναν πολεμικά γυμνάσια με τους Σιωνιστές (με πιθανό στόχο την προετοιμασία για την επίθεση στο Ιράν) που τώρα αναγκάστηκαν να σταματήσουν. Άλλος ένας λόγος πέρα από τη μετατροπή της Ελλάδας σε προτεκτοράτο της ΕΕ και του ΔΝΤ που θα πληρώσει ακριβά ο λαός μας, για να ξεκινήσει μαζικός αγώνας για την ανατροπή αυτής της επικίνδυνης κοινοβουλευτικής Χούντας ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΗ ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΠΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ
6. Η γνωστή Γκεμπελική προπαγάνδα των Σιωνιστών θα αρχίζει από σήμερα κιόλας που θα ξεσπάσει η διεθνής λαϊκή οργή εναντίον τους να μιλά για “αντισημιτισμό” όσων θα εξοργιστούν από το νέο έγκλημα τους. Και από κοντά οι φιλοσιωνιστές “ελευθεριακοί” θα αρχίσουν να μας καλούν σε “σύνεση” δήθεν καταδικάζοντας Πλατωνικά το έγκλημα αλλά κάνοντας βέβαια την πάπια για τις πραγματικές ευθύνες του Σιωνισμού και καλώντας όλους να αποφύγουν τις δήθεν “αντισημιτικές” ενέργειες κατά του νέου πελώριου εγκλήματος. Ακόμη και αυτή την ανακοίνωση και άλλες παρόμοιες είμαστε σίγουροι ότι οι διάφοροι φιλοσιωνιστές «ελευθεριακοί» θα τις καταδικάσουν ως «αντισημιτικές» όπως έκαναν και με παρόμοιες ανακοινώσεις μας για Σιωνιστικές σφαγές. Εάν όμως πράξουν όπως προβλέπουμε τότε θα αποδείξουν όλοι αυτοί για άλλη μια φορά τον σαφώς πεμπτοφαλαγγίτικο ρόλο που παίζουν στο ελευθεριακό κίνημα, για τον οποίο θα πρέπει να απομονωθούν άμεσα από κάθε αναρχικό και ελευθεριακό αγωνιστή.
7. Φυσικά η δράση μας δεν πρέπει να στραφεί ποτέ κατά αθώων Εβραίων πολιτών. Όμως έχουν και αυτοί υποχρέωση, όπως έκαναν άλλοτε και οι πολίτες άλλων χωρών των οποίων οι κυβερνήσεις έκαναν παρόμοια εγκλήματα (Γερμανοί, Αμερικανοί κ.λπ.), να ΔΙΑΧΩΡΙΣΟΥΝ ΣΑΦΩΣ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ και τότε θα μας βρουν μαζί τους στην απόκρουση οποιασδήποτε ρατσιστικής επίθεσης εναντίον τους.
8. Δεδομένου ότι καμία τιμωρία και για το νέο έγκλημα δεν πρόκειται να επιβληθεί στο Ισραήλ, ήλθε καιρός να απομονώσουμε εμείς “από κάτω” τους Σιωνιστές και φιλοΣιωνιστές σε όλο τον κόσμο. Ήδη έχουν αρχίσει διεθνή μποϊκοτάζ Σιωνιστών και φιλοσιωνιστών “από κάτω” ανάμεσα στους καλλιτέχνες, τους πανεπιστημιακούς, τους φοιτητές, ακόμη και τους καταναλωτές.
ΝΑ ΑΠΟΜΟΝΩΣΟΥΜΕ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥΣ ΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΙΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΒΡΩΜΕΡΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ ΤΩΝ ΠΑΠΟΥΤΣΙΩΝ ΤΟΥΣ.

Έλαβα επίσης από τους Ο.Π. την ακόλουθη ανακοίνωση για το έγκλημα:
Σε κοινή δήλωσή τους οι εκπρόσωποι τύπου των Οικολόγων Πράσινων Ιωάννα Κοντούλη και Γιάννης Παρασκευόπουλος, τονίζουν:
«Είμαστε αλληλέγγυοι στους ακτιβιστές και ζητάμε την εφαρμογή των διεθνών νόμων και κανόνων. Τα όπλα τους δεν μπορεί να σκοτώνουν άοπλους πολίτες με μόνα τους όπλα την αλληλεγγύη και την αξιοπρέπεια. Η σημερινή επίθεση αποτελεί πράξη πολέμου κατά της διεθνούς Κοινωνίας των Πολιτών και ανατροφοδοτεί το φαύλο κύκλο της βίας και του μίσους.
Πρώτα από όλους οφείλει να την καταδικάσει η ίδια η ισραηλινή κοινωνία, που πρέπει να κατανοήσει ότι η μακροπρόθεσμη ασφάλεια της μπορεί να στηριχθεί μόνο σε λύση που θα προσφέρει δικαιοσύνη και για του Παλαιστίνιους. Ο αποκλεισμός της Γάζας, που έχει μετατραπεί σε σύγχρονο αντίστοιχο της εβραϊκού γκέτο της Βαρσοβίας, πρέπει να σταματήσει άμεσα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου