Επιστροφή προς τα ... μπρος!

Επιστροφή προς τα ... μπρος!

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ

ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟΣ
ΝΑ ΘΕΜΕΛΕΙΏΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΌ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΉΣ ΙΣΌΤΗΤΑΣ

Αποανάπτυξη-Τοπικοποίηση -Αυτονομία- Άμεση Δημοκρατία-Ομοσπονδιακός Κοινοτισμός

Τον Μάιο του 2020, μια ομάδα περισσότερων από 1.100 υποστηρικτών της «Αποανάπτυξης», υπέγραψε ένα μανιφέστο καλώντας τις κυβερνήσεις να αδράξουν την ευκαιρία και να στραφούν προς ένα «ριζικά διαφορετικό είδος κοινωνίας, αντί να προσπαθούν απεγνωσμένα να θέσουν ξανά σε λειτουργία την «καταστροφική ανάπτυξη». Η Συνδημία του κοροναϊού δείχνει ότι θα χρειασθεί να γίνουν μεγάλες αλλαγές, αν δεν θέλουμε να πάμε στην κατάρρευση! Ειδικά για την μετά-COVID Ελλάδα: Για να ξεφύγει η χώρα από τη μέγγενη των χρεών, από την φτωχοποίηση και το πολιτισμικό αδιέξοδο, καθώς και από την κατάθλιψη και την μεμψιμοιρία στην οποία έχει πέσει ο πληθυσμός της-ιδίως μετά το σοκ της πανδημίας και τον εγκλεισμό του στα σπίτια- θα χρειασθεί, μετά το πέρασμα της καταιγίδας, να αναπτερωθεί το ηθικό του μέσα από μια στροφή προς μια ενδογενή παραγωγική ανασυγκρότηση . Εφαλτήρας μπορεί να γίνει ο αγροδιατροφικός τομέας και στη συνέχεια ο μεταποιητικός ένδυσης- υπόδησης, ο ενεργειακός και ο ήπιος ποιοτικός τουρισμός να την συμπληρώσουν. Είναι μια εναλλακτική στη σημερινή κυρίαρχη κατεύθυνση, που δεν χρειάζονται κεφάλαια, ξένες επενδύσεις, χωροταξικά σχέδια, υπερτοπικές συγκεντρώσεις, μεγαλεπήβολα και εξουθενωτικά μεγέθη και ρυθμούς. Η κατεύθυνση της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης -Αυτονομίας- Άμεσης Δημοκρατίας-Ομοσπονδιακού Κοινοτισμού θα μπορούσε να είναι η διέξοδος για την χώρα, στην μετά-COVID εποχή!

Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Ζητείται πολιτική στον τομέα των μεταφορών


Η απεργία των φορτηγών και η επιστράτευσή τους από την κυβέρνηση αποτέλεσε λάθος μάχη σε λάθος χρόνο με δραματικές συνέπειες στην κοινωνία και την οικονομία.

Παρά τη γενική συμφωνία ότι το καθεστώς των αδειών των οδικών μεταφορών οφείλει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στο κοινοτικό δίκαιο, η κυβέρνηση κατάφερε να προκαλέσει τις μέγιστες αρνητικές συνέπειες από την αλλαγή αυτή, αιφνιδιάζοντας τους πάντες σε περίοδο διακοπών και στην αιχμή της τουριστικής περιόδου.

Η λύση που περιλαμβάνει το σχέδιο νόμου βρίσκεται πολύ μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες. Αποτελεί όντως παραλογισμό ότι βασικοί ανταγωνιστές του σιδηροδρόμου και των συνδυασμένων μεταφορών, που απαιτούν για το ίδιο έργο λιγότερα καύσιμα και περισσότερες θέσεις εργασίας, παρέμεναν μέχρι σήμερα προστατευμένοι οι ίδιοι από κάθε ανταγωνισμό. Σοβαρό επίσης πρόβλημα αποτελούσε το προνομιακό φορολογικό τους καθεστώς, αλλά και η συστηματική ανοχή στις μαζικές παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και στους κινδύνους που συνεπάγονταν οι πρακτικές αυτές για την οδική ασφάλεια.

Το κύριο όμως πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι, κατά μεγάλο μέρος ως αποτέλεσμα της αδιαφανούς πρόσβασής των μεταφορέων στα δύο κόμματα εξουσίας και στις αποφάσεις για την πολιτική μεταφορών, σχεδόν όλες οι εμπορευματικές μεταφορές γίνονται σήμερα οδικώς, με τεράστια βλάβη στο περιβάλλον και τις υποδομές. Ενώ ο κοινοτικός μέσος όρος για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι 76%, στην Ελλάδα είναι ένα συντριπτικό 97,3% με το σιδηρόδρομο να εξυπηρετεί ένα ασήμαντο 2.7%.

Η κυβέρνηση, αντί να υλοποιεί μηχανικά τις οδηγίες της τρόικας και να αντιδρά αυταρχικά και σπασμωδικά στις αντιστάσεις, οφείλει να σχεδιάσει μια συνολικότερη βιώσιμη πολιτική (και) για τις μεταφορές Στο πλαίσιο αυτό, τα φορτηγά θα πρέπει να αναλάβουν ρόλο συμπληρώματος και συνεργάτη του σιδηροδρόμου, ώστε να περιοριστούν κατά το δυνατόν και οι επιπτώσεις στον πληθωρισμό από τις αυξήσεις στη φορολογία των καυσίμων. Αλήθεια ποια είναι η πολιτική της κυβέρνησης για τις πράσινες μεταφορές για την οποία έχει από το 2008 (νόμος 3710/2008, ΦΕΚ Α 216/23.10.2008) συσταθεί διαρκής επιτροπή της οποίας το έργο αγνοείται.

Η Εκτελεστική Γραμματεία των Οικολόγων Πράσινων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου