Από Κοινού: Συνέλευση για την Αποανάπτυξη και την Άμεση Δημοκρατία

Μαζί στον δρόμο προς έναν μετα-καπιταλιστικό κόσμο: με το πρόταγμα της Αποανάπτυξης-Τοπικοποίησης, του Κοινοτισμού και της Άμεσης Δημοκρατίας.
Καθόλα αυτά τα χρόνια της λεγόμενης οικονομικής κρίσης έχει λάβει χώρα στην νεοελληνική κοινωνία μία διαδικασία, με κεντρικό άξονα την επανανοηματοδότηση του αξιακού μας συστήματος και των πολιτικών μας προταγμάτων.
Μεμονωμένα άτομα αλλά και ομάδες, συλλογικότητες και κινήματα έχουν αναπτυχθεί παντού στην Ελλάδα, έχουν αφήσει πίσω τους το «αναπτυξιακό» μοντέλο που προωθεί τον καταναλωτικό τρόπο ζωής και έχουν υιοθετήσει άλλες φιλοσοφίες και άλλους τρόπους προσωπικής και συλλογικής διαβίωσης.
Η πολύχρονη πορεία ζωής όλων αυτών των ανθρώπων και ομάδων έχει αποδείξει ότι υπάρχουν υγιή και δυναμικά κοινωνικά κύτταρα, οι δράσεις των οποίων επιθυμούν να συναντηθούν και να συντονιστούν, έτσι ώστε να εκφραστεί η κοινή πολιτική τους φιλοσοφία, σε μια προοπτική μετασχηματισμού που ανοίγει το δρόμο για μια κοινωνία που θα στηριχθεί:

  • στο αποαναπτυξιακό μοντέλο της οικονομίας των αναγκών, της επάρκειας και του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στη βάση της αφθονίας των υλικών και άυλων Κοινών,
  • στην κοινοτική οργάνωση με βάση την προσωπική και συλλογικήαυτονομία,
  • σε αμεσοδημοκρατικούς θεσμούς και στη θέσμιση της άμεσης δημοκρατίας με τη μορφή του ομοσπονδιακού Κοινοτισμού.

Πρόκειται για τη διάδοση της παραπάνω θέσης μας, που διευρύνεται και διασυνδέεται εδώ και τώρα. Και εν μέρει, λόγω της επιρρεπούς στην κρίση φύσης του σημερινού κοινωνικού συστήματος, είναι δυνατόν να γίνει πράξη και λογική της πλειοψηφίας.
Στα σημερινά εγχειρήματα του πολύμορφου αυτού κινήματος και στις δραστηριότητές του, εμπεριέχονται οι δυνατότητες μιας κοινωνίας σε μετακαπιταλιστική μετάβαση. Στοιχεία της έχουν ήδη δημιουργηθεί, εάν και ακόμα ξετυλίγονται και δεν είναι πλήρη. Τέτοια στοιχεία είναι αυτά της άμεσης δημοκρατίας στα πλαίσια της λειτουργίας των εγχειρημάτων, της οικολογίας με τη μορφή του μικρότερου οικολογικού αποτυπώματος στις οικονομικές δραστηριότητές τους, της οικονομίας των αναγκών στις πρακτικές της αλληλέγγυας και συνεργατικής οικονομίας που υλοποιούν. Της ισότητας των αμοιβών και των αυτοκαθοριζόμενων συνθηκών εργασίας από τα μέλη τους, της ισότητας των φύλων και των μειονοτήτων στη συμμετοχή και στη λήψη των αποφάσεων κ.λπ.
Ταυτόχρονα αυτά τα εγχειρήματα είναι πάντα εκτεθειμένα στον κίνδυνο να εκληφθούν ως ιδιοτελείς προσπάθειες για βελτίωση των συνθηκών ζωής μόνο των μελών τους και όχι και των κοινοτήτων γύρω τους. Αμυντικές μάχες, συγκρούσεις και διαπραγματεύσεις για οικειοποίηση κοινών πόρων απαιτούνται για όσο διάστημα το ιεραρχικό εθνικό κράτος και η καπιταλιστική αγορά με τίς αντίστοιχες λογικές τους κυριαρχούν. Αυτές οι μάχες θα γίνονται πιο επιτυχείς, αν δίνονται στο πλαίσιο ενός ισχυρού, κοινού και πάνω από όλα χειραφετικού κοινωνικού κινήματος.
Το συγκεκριμένο μετα-καπιταλιστικό όραμα είναι ένας κόσμος που δεν είναι ιεραρχικός, αλλά συνδεδεμένος με δίκτυα λειτουργικά όλων των επιπέδων και δεσμών, είναι αυτο-οργανωμένος και οι βασικές προσωπικές ανάγκες όλων των πολιτών μπορούν να ικανοποιηθούν μέσω της αφθονίας των συλλογικών αγαθών (Commons). Αυτός ο κόσμος θα χαρακτηρίζεται εξάλλου από αυτοκαθοριζόμενες και γεμάτες ευθύνη σχέσεις δραστηριοτήτων και εργασίας, οι οποίες θα φέρνουν χαρά και νόημα, χωρίς υπερβολική εκμετάλλευση πόρων ή καταστροφή οικοσυστημάτων.
Το κίνημα των κοινοτήτων εμπιστεύεται το ανθρώπινο δυναμικό και μεταφράζει την έννοια της βιωσιμότητας στη γλώσσα των ανθρώπινων αναγκών: Υπάρχει μια βασική ανάγκη, η διατήρηση του πλανήτη, η οποία μπορεί να ικανοποιηθεί μόνο εάν οργανώσουμε την ικανοποίηση, τόσο των ατομικών όσο και των συλλογικών αναγκών, σε αρμονία με τα όρια που βάζουν οι δυνατότητες των οικοσυστημάτων της γης. Η κοινή χρήση είναι ένας συγκεκριμένος τρόπος αντιμετώπισης της ανθρώπινης και μη ανθρώπινης φύσης, ο οποίος δεν βασίζεται στους καταναγκασμούς του αφηγήματος της «ανάπτυξης των παραγωγικών δυνάμεων», αλλά αναγνωρίζει ότι εμείς οι άνθρωποι είμαστε ένα (ανα)παραγόμενο στοιχείο του πλανήτη γη. Τα Κοινά (Commons) βέβαια ενδέχεται να μην επιλύσουν μακροπρόθεσμα όλα τα προβλήματα του κόσμου. Αλλά ζούμε το τέλος του καπιταλιστικού κόσμου, στο οποίο δυστοπικό τέλος, οι αντιθέσεις μάλλον τείνουν να επιδεινώνονται και οι συγκρούσεις γίνονται όλο και πιο βάναυσες. Για αυτό είναι ιδιαίτερης σημασίας η δημιουργία θετικών προοπτικών, η διατύπωση και - περισσότερο από οτιδήποτε - η πρακτική ενός αλληλέγγυου οράματος.
Για το μέλλον, φαίνεται επιθυμητό και απαραίτητο να βρεθεί κοινά αποφασισμένη και συντονισμένη κατεύθυνση για την προοπτική του κινήματος. Ο όρος σύγκλισηταιριάζει σε τέτοιες διαδικασίες σχηματισμού συμμαχιών και περιλαμβάνει επίσης πολλά άλλα ρεύματα που κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση. Ταυτόχρονα, πρέπει επίσης να εντατικοποιηθούν οι συζητήσεις γύρω από το περιεχόμενο, ώστε να αναλυθούν παραπέρα και τα στρατηγικά ζητήματα, αλλά και να συζητηθούν ανοιχτά τα αμφιλεγόμενα ζητήματα. Μόνο έτσι μπορεί να αποφευχθεί η σημερινή πραγματικότητα, όπου τα διαφορετικά ρεύματα δεν είναι συνδεδεμένα και δρουν παράλληλα και απομονωμένα. Θα χρειασθεί να ληφθεί μέριμνα ώστε να προέλθει μια διασύνδεση που θα χαρακτηρίζεται βέβαια από ποικιλομορφία και όχι οπωσδήποτε από ταύτιση.
Θα χρειασθεί επίσης να γίνει κοινά αποδεκτός ένας όρος που θα μπορέσει να αποτελέσει την κοινή στέγη, τον κοινό στόχο και να περιλαμβάνει τον κοινό ορίζοντα κατανόησης των διαφορετικών ρευμάτων, που δεν μπορεί να είναι άλλος από το ξεπέρασμα του καπιταλισμού.
Γενικότερα, ήρθε ο καιρός, που τα όποια-σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο- σημερινά κοινωνικά κινήματα θα χρειασθεί, στηριζόμενα στη αναβίωση του πνεύματος του κοινοτισμού στις σύγχρονες σημερινές συνθήκες και συνδεόμενα μεταξύ τους, να μετατραπούν σε ενιαίο πολιτικό κίνημα μετάβασης για την μετακαπιταλιστική κοινωνία.
Ειδικά για τη χώρα, που βρίσκεται σε συνθήκες οικονομικού πολέμου και έχει μετατραπεί σε αποικία χρέους, το πολύμορφο αυτό κίνημα θα χρειασθεί να διαμορφώσει ένα ελκυστικό πρόγραμμα διεκδίκησης της «εδώ και τώρα» αλλαγής πορείας, δημιουργώντας ταυτόχρονα τα στοιχεία και τις κοινωνικές δομές του νέου κόσμου που οραματίζεται, αφήνοντας πίσω τον καπιταλιστικό κόσμο που μας οδηγεί στην κοινωνική και οικολογική κατάρρευση.
Η μελλοντική επιδίωξη της κοινωνικής χειραφέτησης και της ένταξης των ανθρώπινων κοινοτήτων –πέρα από σύνορα-με ισορροπία στα πλαίσια ενός πεπερασμένου πλανητικού οικοσυστήματος, θα μπορέσει να υλοποιηθεί μόνο από μια σύγκλιση, στη δράση και στη σκέψη, των παραπάνω κοινωνικοπολιτικών ρευμάτων, και στο επίπεδο της καθημερινής ζωής, και στο επίπεδο της κοινωνικής και πολιτικής θέσμισης. Και καταρχήν στην διαπαιδαγώγηση –μέσα από την συμμετοχή-του απαραίτητου ανθρωπολογικού τύπου -σε κρίσιμο αριθμό- που θα βάλει όλη την κοινωνία σε περίοδο κοινωνικοοικολογικού μετασχηματισμού. Ξεκινώντας βασικά από κάθε τοπική κοινωνία.

Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2013

Πογκρόμ διώξεων στην Ιερισσό, "εγκληματική οργάνωση" και το κίνημα αντίστασης στη Β. Χαλκιδική;



Όταν, μετά τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα, ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, βουλευτής της Ν.Δ. και εξ απορρήτων του Αντώνη Σαμαρά, έβαλε στο ίδιο τσουβάλι την εγκληματική δράση των χρυσαυγιτών με τους αγώνες των κατοίκων κατά των µεταλλείων χρυσού, μιλώντας για κατάλυση της νομιμότητας και του συντάγματος στις Σκουριές, οι κάτοικοι της Χαλκιδικής περίμεναν ότι σύντομα οι δηλώσεις του θα έβρισκαν ευήκοα ώτα.

Πράγματι, λίγα 24ωρα μετά, οι αμήχανες απέναντι στην παρακρατική δράση της Χ.Α. αρχές έδειξαν αξιοθαύµαστα αντανακλαστικά και κάλεσαν σε απολογία, στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης, 27 κατοίκους της ευρύτερης περιοχής της Ιερισσού και της Θεσσαλονίκης με βαρύτατες κακουργηματικού χαρακτήρα κατηγορίες για σύσταση «εγκληµατικής οργάνωσης».

Συγκεκριμένα οι 27 καλούνται στο πλαίσιο της προκαταρκτικής εξέτασης, που παρήγγειλε η εισαγγελέας Χαλκιδικής, να εμφανιστούν αύριο Παρασκευή στη ΓΑΔΘ προκειμένου να εξεταστούν και να δώσουν εξηγήσεις για παραβάσεις που αφορούν το σύνολο σχεδόν του Ποινικού Κώδικα και του αντιτρομοκρατικού νόμου.

Οι κατηγορίες
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην κλήση τους, θα πρέπει να απολογηθούν: «Σχετικά με τις αξιόποινες πράξεις της εγκληµατικής οργάνωσης με την επιβαρυντική περίσταση της κατασκευής - προμήθειας και κατοχής όπλων, της βαριάς σκοπούμενης σωματικής βλάβης, της απόπειρας επικίνδυνης σωματικής βλάβης κατά συρροή, της έκρηξης από την οποία μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και κίνδυνος για ξένα πράγματα κατά συρροή, της κατασκευής - προμήθειας και κατοχής εκρηκτικών υλών κατά συρροή, της διακεκριμένης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 270 Π.Κ. μέσα στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι κατά συρροή, της απρόκλητης φθοράς ξένης ιδιοκτησίας κατά συρροή, της διατάραξης κοινής ειρήνης από άτομα που εκτέλεσαν βιαιοπραγίες και ενήργησαν με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά των προσώπων τους, της παράνομης οπλοφορίας, οπλοχρησίας και παραβίασης των άρθρων 1 παρ. 1, 5 παρ. 1, 6 παρ. 2 του Ν. 456/76 ως ισχύει, οι οποίες τελέστηκαν κατά το χρονικό διάστημα από τις αρχές του μηνός Μαΐου του έτους 2013 έως και την 25.8.2013 στην περιοχή Λάκκος Καρατζά του όρους Κάκαβος, στη Μεγάλη Παναγιά, καθώς και στην ευρύτερη περιοχή της Ιερισσού Χαλκιδικής».

Οι κάτοικοι καλούνται να απολογηθούν για τα επεισόδια που έγιναν τον περασμένο Μάιο στην περιοχή Λάκκος Καρατζά, κατά τη διάρκεια των οποίων τραυματίστηκαν τέσσερις αστυνομικοί, ο ένας εκ των οποίων με άγνωστου τύπου θραύσματα, και τις καταγγελίες κατοίκων που είτε «εργάζονται στην εταιρεία Ελληνικός Χρυσός Α.Ε., είτε δεν αντιτίθενται στις δραστηριότητές της, με την τοποθέτηση - ενεργοποίηση αυτοσχέδιων εκρηκτικών - εμπρηστικών μηχανισμών μεταμεσονύκτιες ώρες της 5.6.2013, 17.7.2013 και 11.7.2013 σε Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα συνταξιούχου και εν ενεργεία μεταλλωρύχου και σε εμπορικό κατάστημα της προέδρου του τοπικού συμβουλίου της Ιερισσού του Δήμου Αριστοτέλη αντίστοιχα».
Επίσης και για τη ρίψη δύο κροτίδων σε οικία συνταξιούχου μεταλλωρύχου και σε φθορές που έγιναν σε αυτοκίνητα και πλωτά μέσα της εταιρείας.

Κλιμάκωση
Οι κάτοικοι της περιοχής  καταγγέλλουν τη νέα προσπάθεια των αρχών για     συκοφάντηση και ποινικοποίηση των κινητοποιήσεών τους κατά των μεταλλείων μέσα από νέες κατασκευασµένες κατηγορίες και επισημαίνουν ότι επιχειρείται ένας άκρως επικίνδυνος συµψηφισµός αγώνα τους με την εγκληματική δράση της Χρυσής Αυγής.
Επισημαίνεται ότι οι νέες κλήσεις σε απολογία με  βαρύτατες κατηγορίες για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης αποτελούν κλιµάκωση του πογκρόμ διώξεων που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και αρκετούς μήνες με ομαδικές κλήσεις σε δεκάδες άτομα ταυτοχρόνως, με copy-paste κατηγορητήρια και με εξοντωτικά ποσά ως εγγύηση για τη μη προφυλάκισή τους. Να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα:
♦  Έχει κινηθεί δίωξη για 60 πολίτες για τα επεισόδια των Σκουριών, έχουν προσωποποιηθεί κατηγορίες για 20 πολίτες και έχουν προφυλακιστεί τέσσερις.
♦ Έχει κινηθεί δίωξη για τα επεισόδια στην Ιερισσό για περίπου 40-50 άτομα.
♦  Έχει κινηθεί δίωξη για τα γεγονότα στον Λάκκο Καρατζά για περίπου 30 άτομα - τρεις γυναίκες σε πρώτο βαθμό καταδικάστηκαν.
♦ Έχουν γίνει περί τις 200 προσαγωγές  και λήψη  DNA από πλήθος κατοίκων με παράνομο τρόπο ακόμα και μέσα σε λεωφορείο!
♦ Από τις διαδηλώσεις του Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου 2012 έχει κινηθεί δίωξη για περίπου 20 άτομα.
♦  Από διαδήλωση στον Σταυρό (του Δήμου Βόλβης) κινήθηκε δίωξη για επτά κατοίκους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πογκρόμ των διώξεων αναμένεται να συνεχιστεί, αφού εκτιμάται ότι το επόμενο διάστημα θα αποσταλούν κλήσεις σε ακόμα 100 κατοίκους για πράξεις κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα.
 Πηγή:

Το Ποντίκι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου