Το 2012
αγοράστηκαν για πρώτη φορά περισσότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή
αγορά
Περισσότερα
αυτοκίνητα δόθηκαν σε κυκλοφορία στην Κίνα το 2012 παρά σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Συγκεκριμένα, 13.2 εκατ. κυκλοφόρησαν στην Κίνα και 12.5 εκατ. στην
Ευρώπη (1.1 εκατ. λιγότερα από ο,τι το 2011), αποκαλύπτει η γερμανική
"Suddeutsche Zeitung". Και οι "Financial Times"
προβλέπουν ότι εφέτος η Κίνα θα κατασκευάσει 19.6 εκατ. αυτοκίνητα ενώ η
Ευρώπη δεν θα μπορέσει να ξεπεράσει τα 18 εκατ. οχήματα. Η Κίνα σήμερα κατέχει
το 23.8% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου--το 2000 κατείχε μονό το 3.5%--ενώ η
Ευρώπη μόλις το 20% από το 35%που κατείχε το 2000.
"Είναι
απλώς ζήτημα χρόνου ότι η Κίνα θα ξεπεράσει και την Αμερική σε παραγωγή
αυτοκινήτων", γράφει η
γερμανική εφημερίδα. Και κάνει την "πρόβλεψη η οποία στηρίζεται σε
μεγάλο αριθμό έγκυρων στοιχείων" ότι το αργότερο ως το 2028 "η
κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία θα παράγει τόσα αυτοκίνητα όσα μαζί συνολικά οι
βιομηχανίες της Αμερικής και της Ευρώπης".
Ας σημειωθεί
ότι τα δυο στα τρία αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι συμπαραγωγές
γερμανικών και αμερικάνικων αυτοκινητοβιομηχανιών. Αλλά το μερίδιο της Κίνας
αυξάνει ταχύτατα, καθώς οι μητρικές ξένες εταιρίες (Ford Europe, Renault, Opel,
Peugeot Citroen κ.α) αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα λόγω της κρίσης που
μαστίζει την Ευρώπη, ιδιαίτερα τη μεσαία τάξη της η οποία ήταν ανέκαθεν ο Μέγας
αγοραστής του αυτοκινήτου. Αντίθετα, στην Κίνα έχουμε ραγδαία ανάπτυξή της
Από το:
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=491533
http://www.tovima.gr/world/article/?aid=491533
Σχόλιο: όπως έχουμε ξαναγράψει η Κίνα αναπτύσει πέρα από μια ελίτ και μια πολυπληθή μεσαία τάξη, που την εντάσσει στο μέχρι τώρα δυτικό μοντέλο κατανάλωσης. Το αποτέλεσμα θα είναι εις βάρος και του πλανητικού συστήματος και των επόμενων ανθρώπινων γενιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου